ZODIAC LOCAL
Vremea in Iasi

Acum: 3 °C

Vremea in Iasi Astazi:  Max: 6 °C
 Min:  1 °C

Maine:  Max: 6 °C
 Min:  -2 °C

CURS VALUTAR

CHF 1 CHF = 4.2800 LEI

EUR 1 EUR = 4.7315 LEI

GBP 1 GBP = 5.2727 LEI

MDL 1 MDL = 0.2395 LEI

USD 1 USD = 4.2103 LEI

XAU 1 XAU = 194.9091 LEI

 

AED 1 AED = 1.1462 LEI

AUD 1 AUD = 2.9707 LEI

BGN 1 BGN = 2.4192 LEI

BRL 1 BRL = 1.1322 LEI

CAD 1 CAD = 3.2289 LEI

CHF 1 CHF = 4.2800 LEI

CNY 1 CNY = 0.6121 LEI

CZK 1 CZK = 0.1852 LEI

DKK 1 DKK = 0.6337 LEI

EGP 1 EGP = 0.2533 LEI

EUR 1 EUR = 4.7315 LEI

GBP 1 GBP = 5.2727 LEI

HRK 1 HRK = 0.6405 LEI

HUF 1 HUF = 1.4541 LEI

INR 1 INR = 0.0611 LEI

JPY 1 JPY = 3.9100 LEI

KRW 1 KRW = 0.3582 LEI

MDL 1 MDL = 0.2395 LEI

MXN 1 MXN = 0.2217 LEI

NOK 1 NOK = 0.4921 LEI

NZD 1 NZD = 2.8503 LEI

PLN 1 PLN = 1.1115 LEI

RSD 1 RSD = 0.0402 LEI

RUB 1 RUB = 0.0668 LEI

SEK 1 SEK = 0.4499 LEI

THB 1 THB = 0.1368 LEI

TRY 1 TRY = 0.7453 LEI

UAH 1 UAH = 0.1635 LEI

USD 1 USD = 4.2103 LEI

XAU 1 XAU = 194.9091 LEI

 

VIATA IN IASI

CE AVEM SI NU PRETUIM
18-04-2011, ora 16:49

“Din seria ce avem si nu pretuim” V: Biserica Armeana

Articol de Andra Petrariu

Situata pe strada cu acelasi nume, Biserica Armeana este o “ bijuterie” , asa cum spune si presedintele Consiliului Parohial al Armenilor din Iasi, dr. Zareh Nazaryan. E proaspat slefuita si ascunde printre icoane, enoriasi si slujbe, o istorie de peste 600 de ani. A existat riscul ca aceasta valoroasa mostenire a timpului sa se prabuseasca, insa miracolele nu au intarziat sa apara, oamenii avand posibilitatea sa culeaga roadele istorice si sa se imbogateasca spiritual cu frumusetea ei pana in ziua de astazi.

Biserica Armeana

De-a lungul anilor, biserica a suferit foarte multe renovari, prin 1280, 1315, 1790, 1886, iar ultimele au fost inainte de cea de acum din 1922. In tot acest rastimp toate reparatiile au condus la schimbarea chiar a modului in care arata, stilul pur armenesc s-a mai pierdut, dar era si firesc. Cea mai grava problema a fost dupa cutremurul din 1977 cand a existat riscul major de prabusire a celor doua turle. Atunci dupa o scurta perioada de timp a intervenit profesorul Mihu de la Politehnica. El a gasit solutia si le-a legat cu diferite metode tehnologice rezistand pana in 2005, cand la o inspectie din partea unor specialisti de la Monumente Istorice din Bucuresti si de la Departamentul de Constructii din cadrul Ministerului Transporturilor si Turismului, cum se numea pe atunci, s-a constatat ca exista un risc major de prabusire, chiar si la un cutremur de 4, 5 grade. Atunci au intervenit si au inceput lucrari ample de reparatii” , a explicat dr. Zareh Nazaryan.

A durat trei ani, iar in septembrie 2008 vechiul lacas de cult cu hramul Maicii Domnului Sf. Maria a fost refacut in totalitate. In luna octombrie a fost redeschis dupa multi zeci de ani si resfintit de patriarhul tuturor armenilor din lume, Inalt Prea Sfintia sa Karekin al II-lea. “ Dupa ce i-am trimis o scrisoare facandu-i cunoscuta istoria de peste 600 de ani, minunea care a facut sa nu se prabuseasca in tot acest timp si miracolul ca am reusit sa o refacem, l-a facut sa-si manifeste chiar dorinta sa vina in Romania. A fost pentru prima data cand un patriarh al tuturor armenilor din lume vine la Iasi si un moment de implinire totala pentru mine” , a adaugat acesta.

De atunci, in fiecare zi de miercuri, vineri si duminica, Biserica isi deschide portile si isi asteapta cu mult entuziasm enoriasii, dar si vizitatorii care trec de cele mai multe ori indiferenti. “ Ea a fost construita in 1395. Pe atunci existau foarte multi armeni in targul Iasului. Una din caracteristicile poporului armean fiind de-a lungul istoriei ca acolo unde se formeaza o mica comunitate, indiferent de numarul ei, prima preocupare este de a construi un mic lacas de cult. De aici vine dovada existentei a mai multor biserici atat de vechi apartinand comunitatii armene in Romania, primii armeni venind aici chiar la mijlocul secolului al X-lea, in anii 1050-1060, prin Crimeea, intrand pe la Hotin, Saveni, Botosani, Iasi, Galati si Braila” , spune presedintele Consiliului Parohial.

In prezent, in Iasi mai exista “ in jur de 150 de familii mixte, dar niciuna pur armeneasca” , care participa la slujbele oficiate in vechiul lacas de cult. “ Deocamdata nu avem preot paroh al Bisericii noastre. Vom avea sper peste putin timp, dar pana atunci vine si oficiaza slujbele cel al Bisericii Armene din Suceava, in fiecare ultima duminica din luna. Cu toate astea, Biserica este deschisa si in celelalte zile, iar cand nu este slujba ruleaza in timpul asta niste Cd-uri cu cantece religioase sau chiar liturghia. Slujba se desfasoara in limba armeana, pentru ca orice minoritate ca sa isi pastreze cultura, traditia si religia trebuie in primul rand sa isi pastreze limba materna, iar pasii care se fac la o liturghie sunt foarte asemanatori cu cei ortodocsi romani” , precizeaza dr. Zareh Nazaryan.

Cu toate astea, Biserica Ortodoxa Armeana nu se pierde printre cladirile de toate felurile care o inconjoara, ea isi face simtita unicitatea “ in primul rand prin forma, dar si prin interiorul sau aparte. La noi altarul difera complet de celelalte biserici ortodoxe romane. In marea lor majoritate, nu au pictate decat peretii interiori ai cupolei, care exista in fiecare biserica armeana in fata altarului. Pe pereti se pun icoane la fel ca in celelalte lacasuri ortodoxe, dar nu sunt pictati. Acesta e specificul ei, iar o alta deosebire ar fi bancutele unde se asaza oamenii la rugaciune, la fel ca in bisericile catolice” , a explicat presedintele Consiliului Parohial al Armenilor din Iasi.

Biserica Armeana IasiPentru ca acest monument istoric inregistrat in anul 1987 sa reziste a fost nevoie de o imbinare riguroasa de eforturi, sacrificii, bani, timp, rabdare, multa dragoste, dar si credinta. “ De fapt nu am facut eu nimic, a fost ceva de la Dumnezeu. Cineva trebuia sa faca, iar eu nu puteam sa stau pasiv. Oamenii au apreciat si m-au felicitat. Eu sunt din 2000 presedintele Consiliului, dar un timp am refuzat pentru ca imi era rusine sa vin sa prezint aceasta biserica care se darama. Pana la urma am acceptat si am cerut mana libera de la episcop sa incerc sa fac ceva. Sigur, nu vreau sa ma laud, dar din 2002 pana in 2005 am luptat, am facut zeci de drumuri in tara si in strainatate si am pornit aproape pe cont propriu primele lucrari de expertiza si proiect. Apoi incetul cu incetul au venit ajutoare, chiar si de la Varujan Vosganian care s-a implicat” , dezvolta Zareh Nazaryan.

Asa a reusit Biserica Armeana din Iasi sa devina “ de la o ruina, astazi o bijuterie” . Pentru presedintele Consiliului a fost cea mai mare relizare din viata sa si a reusit sa impartaseasca visul sau tuturor iesenilor, care trec adesea si ii multumesc pentru noua ei infatisare, ce nu le mai inspira spaima prabusirii: “ Eu veneam aici de la ora sase dimineata cand se lucra, parca imi construiam casa mea. M-am implicat in totalitate pentru ca stiu ca e singura cale corecta spre Dumnezeu, pacate avem cu totii si atunci mai trebuie sa facem si o astfel de fapta. Cea mai mare rasplata si apreciere a mea ramane pe calea verticala, cea orizontala e ca vantul care trece, dat cealalta ramane acolo si probabil Dumnezeu ma va rasplati candva” , spune acesta.

Zareh Nazaryan considera fara nicio indoiala ca oamenii constientizeaza importanta existentei acestor monumente istorice, dar “ din pacate nu prea au posibilitati sa contribuie efectiv la mentinerea si la dezvolatarea lor si din motive lesne de inteles, nu ii ajuta partea financiara. Dar sunt foarte dornici si bucurosi sa vada si sa afle cat mai multe despre. Nu vorbesc acum de enoriasii bisericii noastre, ci in general de cei care mai trec pe aici. Este foarte interesant de remarcat ca vin numerosi turisti, dar nu concetateni de ai nostri. Cei mai multi au fost din Franta. Sigur nu pot sa exagerez sa spun ca vin zilnic sute de vizitatori. Dar vin, nu in numar mare, nu cat ar trebui, dar vin. Dezamgirea mea pentru acest fapt ramane la nivel individual, dar e pacat ca pierde municipalitate si pierde orasul. Indiferent de zilele in care este deschisa Biserica, daca avem un grup de oameni sau chiar unul singur, indiferent de nationalitatea lor sau tara din care provin, care solicita vizitarea, noi deschidem imediat si in afara programului” , a specificat dr. Zareh Nazaryan.

Astfel, nu toti au stiut ca ii pot deschide portile, dar lacasul exista din cele mai vechi timpuri si inca ii mai asteapta pe cei indrazneti sa ii admire noile, dar si invechitele ei “ straie” .

Vezi alte episoade din seria "Ce avem si nu pretuim":

Uriasul-cu-ochi-albastrii-din-Bojdeuca-Episodul I

Sinagoga-Mare-Episodul II

Muzeul-Literaturii-Romane-din-Iasi-Episodul III

Casa-Dosoftei-Episodul IV

Muzeul-Mihai-Codreanu-sau-Vila-Sonet-Episodul-VI

     
Tag-uri:

Situata pe strada cu acelasi nume, Biserica Armeana este o “ bijuterie” , asa cum spune si presedintele Consiliului Parohial al Armenilor din Iasi, dr. Zareh Nazaryan. E proaspat slefuita si ascunde printre icoane, enoriasi si slujbe, o istorie de peste 600 de ani. A existat riscul ca aceasta valoroasa mostenire a timpului sa se prabuseasca, insa miracolele nu au intarziat sa apara, oamenii avand posibilitatea sa culeaga roadele istorice si sa se imbogateasca spiritual cu frumusetea ei pana in ziua de astazi.

, Biserica Armeana

De-a lungul anilor, biserica a suferit foarte multe renovari, prin 1280, 1315, 1790, 1886, iar ultimele au fost inainte de cea de acum din 1922. In tot acest rastimp toate reparatiile au condus la schimbarea chiar a modului in care arata, stilul pur armenesc s-a mai pierdut, dar era si firesc. Cea mai grava problema a fost dupa cutremurul din 1977 cand a existat riscul major de prabusire a celor doua turle. Atunci dupa o scurta perioada de timp a intervenit profesorul Mihu de la Politehnica. El a gasit solutia si le-a legat cu diferite metode tehnologice rezistand pana in 2005, cand la o inspectie din partea unor specialisti de la Monumente Istorice din Bucuresti si de la Departamentul de Constructii din cadrul Ministerului Transporturilor si Turismului, cum se numea pe atunci, s-a constatat ca exista un risc major de prabusire, chiar si la un cutremur de 4, 5 grade. Atunci au intervenit si au inceput lucrari ample de reparatii” , a explicat dr. Zareh Nazaryan.

A durat trei ani, iar in septembrie 2008 vechiul lacas de cult cu hramul Maicii Domnului Sf. Maria a fost refacut in totalitate. In luna octombrie a fost redeschis dupa multi zeci de ani si resfintit de patriarhul tuturor armenilor din lume, Inalt Prea Sfintia sa Karekin al II-lea. “ Dupa ce i-am trimis o scrisoare facandu-i cunoscuta istoria de peste 600 de ani, minunea care a facut sa nu se prabuseasca in tot acest timp si miracolul ca am reusit sa o refacem, l-a facut sa-si manifeste chiar dorinta sa vina in Romania. A fost pentru prima data cand un patriarh al tuturor armenilor din lume vine la Iasi si un moment de implinire totala pentru mine” , a adaugat acesta.

" title="Stiri despre Biserica Armeana

De-a lungul anilor, biserica a suferit foarte multe renovari, prin 1280, 1315, 1790, 1886, iar ultimele au fost inainte de cea de acum din 1922. In tot acest rastimp toate reparatiile au condus la schimbarea chiar a modului in care arata, stilul pur armenesc s-a mai pierdut, dar era si firesc. Cea mai grava problema a fost dupa cutremurul din 1977 cand a existat riscul major de prabusire a celor doua turle. Atunci dupa o scurta perioada de timp a intervenit profesorul Mihu de la Politehnica. El a gasit solutia si le-a legat cu diferite metode tehnologice rezistand pana in 2005, cand la o inspectie din partea unor specialisti de la Monumente Istorice din Bucuresti si de la Departamentul de Constructii din cadrul Ministerului Transporturilor si Turismului, cum se numea pe atunci, s-a constatat ca exista un risc major de prabusire, chiar si la un cutremur de 4, 5 grade. Atunci au intervenit si au inceput lucrari ample de reparatii” , a explicat dr. Zareh Nazaryan.

A durat trei ani, iar in septembrie 2008 vechiul lacas de cult cu hramul Maicii Domnului Sf. Maria a fost refacut in totalitate. In luna octombrie a fost redeschis dupa multi zeci de ani si resfintit de patriarhul tuturor armenilor din lume, Inalt Prea Sfintia sa Karekin al II-lea. “ Dupa ce i-am trimis o scrisoare facandu-i cunoscuta istoria de peste 600 de ani, minunea care a facut sa nu se prabuseasca in tot acest timp si miracolul ca am reusit sa o refacem, l-a facut sa-si manifeste chiar dorinta sa vina in Romania. A fost pentru prima data cand un patriarh al tuturor armenilor din lume vine la Iasi si un moment de implinire totala pentru mine” , a adaugat acesta.

">Biserica Armeana

De-a lungul anilor, biserica a suferit foarte multe renovari, prin 1280, 1315, 1790, 1886, iar ultimele au fost inainte de cea de acum din 1922. In tot acest rastimp toate reparatiile au condus la schimbarea chiar a modului in care arata, stilul pur armenesc s-a mai pierdut, dar era si firesc. Cea mai grava problema a fost dupa cutremurul din 1977 cand a existat riscul major de prabusire a celor doua turle. Atunci dupa o scurta perioada de timp a intervenit profesorul Mihu de la Politehnica. El a gasit solutia si le-a legat cu diferite metode tehnologice rezistand pana in 2005, cand la o inspectie din partea unor specialisti de la Monumente Istorice din Bucuresti si de la Departamentul de Constructii din cadrul Ministerului Transporturilor si Turismului, cum se numea pe atunci, s-a constatat ca exista un risc major de prabusire, chiar si la un cutremur de 4, 5 grade. Atunci au intervenit si au inceput lucrari ample de reparatii” , a explicat dr. Zareh Nazaryan.

A durat trei ani, iar in septembrie 2008 vechiul lacas de cult cu hramul Maicii Domnului Sf. Maria a fost refacut in totalitate. In luna octombrie a fost redeschis dupa multi zeci de ani si resfintit de patriarhul tuturor armenilor din lume, Inalt Prea Sfintia sa Karekin al II-lea. “ Dupa ce i-am trimis o scrisoare facandu-i cunoscuta istoria de peste 600 de ani, minunea care a facut sa nu se prabuseasca in tot acest timp si miracolul ca am reusit sa o refacem, l-a facut sa-si manifeste chiar dorinta sa vina in Romania. A fost pentru prima data cand un patriarh al tuturor armenilor din lume vine la Iasi si un moment de implinire totala pentru mine” , a adaugat acesta.

, De atunci, in fiecare zi de miercuri, vineri si duminica, Biserica isi deschide portile si isi asteapta cu mult entuziasm enoriasii, dar si vizitatorii care trec de cele mai multe ori indiferenti. “ Ea a fost construita in 1395. Pe atunci existau foarte multi armeni in targul Iasului. Una din caracteristicile poporului armean fiind de-a lungul istoriei ca acolo unde se formeaza o mica comunitate, indiferent de numarul ei, prima preocupare este de a construi un mic lacas de cult. De aici vine dovada existentei a mai multor biserici atat de vechi apartinand comunitatii armene in Romania, primii armeni venind aici chiar la mijlocul secolului al X-lea, in anii 1050-1060, prin Crimeea, intrand pe la Hotin, Saveni, Botosani, Iasi, Galati si Braila” , spune presedintele Consiliului Parohial.

In prezent, in Iasi mai exista “ in jur de 150 de familii mixte, dar niciuna pur armeneasca” , care participa la slujbele oficiate in vechiul lacas de cult. “ Deocamdata nu avem preot paroh al Bisericii noastre. Vom avea sper peste putin timp, dar pana atunci vine si oficiaza slujbele cel al Bisericii Armene din Suceava, in fiecare ultima duminica din luna. Cu toate astea, Biserica este deschisa si in celelalte zile, iar cand nu este slujba ruleaza in timpul asta niste Cd-uri cu cantece religioase sau chiar liturghia. Slujba se desfasoara in limba armeana, pentru ca orice minoritate ca sa isi pastreze cultura, traditia si religia trebuie in primul rand sa isi pastreze limba materna, iar pasii care se fac la o liturghie sunt foarte asemanatori cu cei ortodocsi romani” , precizeaza dr. Zareh Nazaryan.

Cu toate astea, Biserica Ortodoxa Armeana nu se pierde printre cladirile de toate felurile care o inconjoara, ea isi face simtita unicitatea “ in primul rand prin forma, dar si prin interiorul sau aparte. La noi altarul difera complet de celelalte biserici ortodoxe romane. In marea lor majoritate, nu au pictate decat peretii interiori ai cupolei, care exista in fiecare biserica armeana in fata altarului. Pe pereti se pun icoane la fel ca in celelalte lacasuri ortodoxe, dar nu sunt pictati. Acesta e specificul ei, iar o alta deosebire ar fi bancutele unde se asaza oamenii la rugaciune, la fel ca in bisericile catolice” , a explicat presedintele Consiliului Parohial al Armenilor din Iasi.

" title="Stiri despre De atunci, in fiecare zi de miercuri, vineri si duminica, Biserica isi deschide portile si isi asteapta cu mult entuziasm enoriasii, dar si vizitatorii care trec de cele mai multe ori indiferenti. “ Ea a fost construita in 1395. Pe atunci existau foarte multi armeni in targul Iasului. Una din caracteristicile poporului armean fiind de-a lungul istoriei ca acolo unde se formeaza o mica comunitate, indiferent de numarul ei, prima preocupare este de a construi un mic lacas de cult. De aici vine dovada existentei a mai multor biserici atat de vechi apartinand comunitatii armene in Romania, primii armeni venind aici chiar la mijlocul secolului al X-lea, in anii 1050-1060, prin Crimeea, intrand pe la Hotin, Saveni, Botosani, Iasi, Galati si Braila” , spune presedintele Consiliului Parohial.

In prezent, in Iasi mai exista “ in jur de 150 de familii mixte, dar niciuna pur armeneasca” , care participa la slujbele oficiate in vechiul lacas de cult. “ Deocamdata nu avem preot paroh al Bisericii noastre. Vom avea sper peste putin timp, dar pana atunci vine si oficiaza slujbele cel al Bisericii Armene din Suceava, in fiecare ultima duminica din luna. Cu toate astea, Biserica este deschisa si in celelalte zile, iar cand nu este slujba ruleaza in timpul asta niste Cd-uri cu cantece religioase sau chiar liturghia. Slujba se desfasoara in limba armeana, pentru ca orice minoritate ca sa isi pastreze cultura, traditia si religia trebuie in primul rand sa isi pastreze limba materna, iar pasii care se fac la o liturghie sunt foarte asemanatori cu cei ortodocsi romani” , precizeaza dr. Zareh Nazaryan.

Cu toate astea, Biserica Ortodoxa Armeana nu se pierde printre cladirile de toate felurile care o inconjoara, ea isi face simtita unicitatea “ in primul rand prin forma, dar si prin interiorul sau aparte. La noi altarul difera complet de celelalte biserici ortodoxe romane. In marea lor majoritate, nu au pictate decat peretii interiori ai cupolei, care exista in fiecare biserica armeana in fata altarului. Pe pereti se pun icoane la fel ca in celelalte lacasuri ortodoxe, dar nu sunt pictati. Acesta e specificul ei, iar o alta deosebire ar fi bancutele unde se asaza oamenii la rugaciune, la fel ca in bisericile catolice” , a explicat presedintele Consiliului Parohial al Armenilor din Iasi.

">De atunci, in fiecare zi de miercuri, vineri si duminica, Biserica isi deschide portile si isi asteapta cu mult entuziasm enoriasii, dar si vizitatorii care trec de cele mai multe ori indiferenti. “ Ea a fost construita in 1395. Pe atunci existau foarte multi armeni in targul Iasului. Una din caracteristicile poporului armean fiind de-a lungul istoriei ca acolo unde se formeaza o mica comunitate, indiferent de numarul ei, prima preocupare este de a construi un mic lacas de cult. De aici vine dovada existentei a mai multor biserici atat de vechi apartinand comunitatii armene in Romania, primii armeni venind aici chiar la mijlocul secolului al X-lea, in anii 1050-1060, prin Crimeea, intrand pe la Hotin, Saveni, Botosani, Iasi, Galati si Braila” , spune presedintele Consiliului Parohial.

In prezent, in Iasi mai exista “ in jur de 150 de familii mixte, dar niciuna pur armeneasca” , care participa la slujbele oficiate in vechiul lacas de cult. “ Deocamdata nu avem preot paroh al Bisericii noastre. Vom avea sper peste putin timp, dar pana atunci vine si oficiaza slujbele cel al Bisericii Armene din Suceava, in fiecare ultima duminica din luna. Cu toate astea, Biserica este deschisa si in celelalte zile, iar cand nu este slujba ruleaza in timpul asta niste Cd-uri cu cantece religioase sau chiar liturghia. Slujba se desfasoara in limba armeana, pentru ca orice minoritate ca sa isi pastreze cultura, traditia si religia trebuie in primul rand sa isi pastreze limba materna, iar pasii care se fac la o liturghie sunt foarte asemanatori cu cei ortodocsi romani” , precizeaza dr. Zareh Nazaryan.

Cu toate astea, Biserica Ortodoxa Armeana nu se pierde printre cladirile de toate felurile care o inconjoara, ea isi face simtita unicitatea “ in primul rand prin forma, dar si prin interiorul sau aparte. La noi altarul difera complet de celelalte biserici ortodoxe romane. In marea lor majoritate, nu au pictate decat peretii interiori ai cupolei, care exista in fiecare biserica armeana in fata altarului. Pe pereti se pun icoane la fel ca in celelalte lacasuri ortodoxe, dar nu sunt pictati. Acesta e specificul ei, iar o alta deosebire ar fi bancutele unde se asaza oamenii la rugaciune, la fel ca in bisericile catolice” , a explicat presedintele Consiliului Parohial al Armenilor din Iasi.

, Biserica Armeana IasiPentru ca acest monument istoric inregistrat in anul 1987 sa reziste a fost nevoie de o imbinare riguroasa de eforturi, sacrificii, bani, timp, rabdare, multa dragoste, dar si credinta. “ De fapt nu am facut eu nimic, a fost ceva de la Dumnezeu. Cineva trebuia sa faca, iar eu nu puteam sa stau pasiv. Oamenii au apreciat si m-au felicitat. Eu sunt din 2000 presedintele Consiliului, dar un timp am refuzat pentru ca imi era rusine sa vin sa prezint aceasta biserica care se darama. Pana la urma am acceptat si am cerut mana libera de la episcop sa incerc sa fac ceva. Sigur, nu vreau sa ma laud, dar din 2002 pana in 2005 am luptat, am facut zeci de drumuri in tara si in strainatate si am pornit aproape pe cont propriu primele lucrari de expertiza si proiect. Apoi incetul cu incetul au venit ajutoare, chiar si de la Varujan Vosganian care s-a implicat” , dezvolta Zareh Nazaryan.

Asa a reusit Biserica Armeana din Iasi sa devina “ de la o ruina, astazi o bijuterie” . Pentru presedintele Consiliului a fost cea mai mare relizare din viata sa si a reusit sa impartaseasca visul sau tuturor iesenilor, care trec adesea si ii multumesc pentru noua ei infatisare, ce nu le mai inspira spaima prabusirii: “ Eu veneam aici de la ora sase dimineata cand se lucra, parca imi construiam casa mea. M-am implicat in totalitate pentru ca stiu ca e singura cale corecta spre Dumnezeu, pacate avem cu totii si atunci mai trebuie sa facem si o astfel de fapta. Cea mai mare rasplata si apreciere a mea ramane pe calea verticala, cea orizontala e ca vantul care trece, dat cealalta ramane acolo si probabil Dumnezeu ma va rasplati candva” , spune acesta.

" title="Stiri despre Biserica Armeana IasiPentru ca acest monument istoric inregistrat in anul 1987 sa reziste a fost nevoie de o imbinare riguroasa de eforturi, sacrificii, bani, timp, rabdare, multa dragoste, dar si credinta. “ De fapt nu am facut eu nimic, a fost ceva de la Dumnezeu. Cineva trebuia sa faca, iar eu nu puteam sa stau pasiv. Oamenii au apreciat si m-au felicitat. Eu sunt din 2000 presedintele Consiliului, dar un timp am refuzat pentru ca imi era rusine sa vin sa prezint aceasta biserica care se darama. Pana la urma am acceptat si am cerut mana libera de la episcop sa incerc sa fac ceva. Sigur, nu vreau sa ma laud, dar din 2002 pana in 2005 am luptat, am facut zeci de drumuri in tara si in strainatate si am pornit aproape pe cont propriu primele lucrari de expertiza si proiect. Apoi incetul cu incetul au venit ajutoare, chiar si de la Varujan Vosganian care s-a implicat” , dezvolta Zareh Nazaryan.

Asa a reusit Biserica Armeana din Iasi sa devina “ de la o ruina, astazi o bijuterie” . Pentru presedintele Consiliului a fost cea mai mare relizare din viata sa si a reusit sa impartaseasca visul sau tuturor iesenilor, care trec adesea si ii multumesc pentru noua ei infatisare, ce nu le mai inspira spaima prabusirii: “ Eu veneam aici de la ora sase dimineata cand se lucra, parca imi construiam casa mea. M-am implicat in totalitate pentru ca stiu ca e singura cale corecta spre Dumnezeu, pacate avem cu totii si atunci mai trebuie sa facem si o astfel de fapta. Cea mai mare rasplata si apreciere a mea ramane pe calea verticala, cea orizontala e ca vantul care trece, dat cealalta ramane acolo si probabil Dumnezeu ma va rasplati candva” , spune acesta.

">Biserica Armeana IasiPentru ca acest monument istoric inregistrat in anul 1987 sa reziste a fost nevoie de o imbinare riguroasa de eforturi, sacrificii, bani, timp, rabdare, multa dragoste, dar si credinta. “ De fapt nu am facut eu nimic, a fost ceva de la Dumnezeu. Cineva trebuia sa faca, iar eu nu puteam sa stau pasiv. Oamenii au apreciat si m-au felicitat. Eu sunt din 2000 presedintele Consiliului, dar un timp am refuzat pentru ca imi era rusine sa vin sa prezint aceasta biserica care se darama. Pana la urma am acceptat si am cerut mana libera de la episcop sa incerc sa fac ceva. Sigur, nu vreau sa ma laud, dar din 2002 pana in 2005 am luptat, am facut zeci de drumuri in tara si in strainatate si am pornit aproape pe cont propriu primele lucrari de expertiza si proiect. Apoi incetul cu incetul au venit ajutoare, chiar si de la Varujan Vosganian care s-a implicat” , dezvolta Zareh Nazaryan.

Asa a reusit Biserica Armeana din Iasi sa devina “ de la o ruina, astazi o bijuterie” . Pentru presedintele Consiliului a fost cea mai mare relizare din viata sa si a reusit sa impartaseasca visul sau tuturor iesenilor, care trec adesea si ii multumesc pentru noua ei infatisare, ce nu le mai inspira spaima prabusirii: “ Eu veneam aici de la ora sase dimineata cand se lucra, parca imi construiam casa mea. M-am implicat in totalitate pentru ca stiu ca e singura cale corecta spre Dumnezeu, pacate avem cu totii si atunci mai trebuie sa facem si o astfel de fapta. Cea mai mare rasplata si apreciere a mea ramane pe calea verticala, cea orizontala e ca vantul care trece, dat cealalta ramane acolo si probabil Dumnezeu ma va rasplati candva” , spune acesta.

, Zareh Nazaryan considera fara nicio indoiala ca oamenii constientizeaza importanta existentei acestor monumente istorice, dar “ din pacate nu prea au posibilitati sa contribuie efectiv la mentinerea si la dezvolatarea lor si din motive lesne de inteles, nu ii ajuta partea financiara. Dar sunt foarte dornici si bucurosi sa vada si sa afle cat mai multe despre. Nu vorbesc acum de enoriasii bisericii noastre, ci in general de cei care mai trec pe aici. Este foarte interesant de remarcat ca vin numerosi turisti, dar nu concetateni de ai nostri. Cei mai multi au fost din Franta. Sigur nu pot sa exagerez sa spun ca vin zilnic sute de vizitatori. Dar vin, nu in numar mare, nu cat ar trebui, dar vin. Dezamgirea mea pentru acest fapt ramane la nivel individual, dar e pacat ca pierde municipalitate si pierde orasul. Indiferent de zilele in care este deschisa Biserica, daca avem un grup de oameni sau chiar unul singur, indiferent de nationalitatea lor sau tara din care provin, care solicita vizitarea, noi deschidem imediat si in afara programului” , a specificat dr. Zareh Nazaryan.

Astfel, nu toti au stiut ca ii pot deschide portile, dar lacasul exista din cele mai vechi timpuri si inca ii mai asteapta pe cei indrazneti sa ii admire noile, dar si invechitele ei “ straie” .

Vezi alte episoade din seria "Ce avem si nu pretuim": 

 

    Uriasul-cu-ochi-albastrii-din-Bojdeuca-Episodul I

    Sinagoga-Mare-Episodul II

    Muzeul-Literaturii-Romane-din-Iasi-Episodul III

    Casa-Dosoftei-Episodul IV

     Muzeul-Mihai-Codreanu-sau-Vila-Sonet-Episodul-VI

" title="Stiri despre Zareh Nazaryan considera fara nicio indoiala ca oamenii constientizeaza importanta existentei acestor monumente istorice, dar “ din pacate nu prea au posibilitati sa contribuie efectiv la mentinerea si la dezvolatarea lor si din motive lesne de inteles, nu ii ajuta partea financiara. Dar sunt foarte dornici si bucurosi sa vada si sa afle cat mai multe despre. Nu vorbesc acum de enoriasii bisericii noastre, ci in general de cei care mai trec pe aici. Este foarte interesant de remarcat ca vin numerosi turisti, dar nu concetateni de ai nostri. Cei mai multi au fost din Franta. Sigur nu pot sa exagerez sa spun ca vin zilnic sute de vizitatori. Dar vin, nu in numar mare, nu cat ar trebui, dar vin. Dezamgirea mea pentru acest fapt ramane la nivel individual, dar e pacat ca pierde municipalitate si pierde orasul. Indiferent de zilele in care este deschisa Biserica, daca avem un grup de oameni sau chiar unul singur, indiferent de nationalitatea lor sau tara din care provin, care solicita vizitarea, noi deschidem imediat si in afara programului” , a specificat dr. Zareh Nazaryan.

Astfel, nu toti au stiut ca ii pot deschide portile, dar lacasul exista din cele mai vechi timpuri si inca ii mai asteapta pe cei indrazneti sa ii admire noile, dar si invechitele ei “ straie” .

Vezi alte episoade din seria "Ce avem si nu pretuim": 

 

    Uriasul-cu-ochi-albastrii-din-Bojdeuca-Episodul I

    Sinagoga-Mare-Episodul II

    Muzeul-Literaturii-Romane-din-Iasi-Episodul III

    Casa-Dosoftei-Episodul IV

     Muzeul-Mihai-Codreanu-sau-Vila-Sonet-Episodul-VI

">Zareh Nazaryan
considera fara nicio indoiala ca oamenii constientizeaza importanta existentei acestor monumente istorice, dar “ din pacate nu prea au posibilitati sa contribuie efectiv la mentinerea si la dezvolatarea lor si din motive lesne de inteles, nu ii ajuta partea financiara. Dar sunt foarte dornici si bucurosi sa vada si sa afle cat mai multe despre. Nu vorbesc acum de enoriasii bisericii noastre, ci in general de cei care mai trec pe aici. Este foarte interesant de remarcat ca vin numerosi turisti, dar nu concetateni de ai nostri. Cei mai multi au fost din Franta. Sigur nu pot sa exagerez sa spun ca vin zilnic sute de vizitatori. Dar vin, nu in numar mare, nu cat ar trebui, dar vin. Dezamgirea mea pentru acest fapt ramane la nivel individual, dar e pacat ca pierde municipalitate si pierde orasul. Indiferent de zilele in care este deschisa Biserica, daca avem un grup de oameni sau chiar unul singur, indiferent de nationalitatea lor sau tara din care provin, care solicita vizitarea, noi deschidem imediat si in afara programului” , a specificat dr. Zareh Nazaryan.

Astfel, nu toti au stiut ca ii pot deschide portile, dar lacasul exista din cele mai vechi timpuri si inca ii mai asteapta pe cei indrazneti sa ii admire noile, dar si invechitele ei “ straie” .

Vezi alte episoade din seria "Ce avem si nu pretuim": 

 

    Uriasul-cu-ochi-albastrii-din-Bojdeuca-Episodul I

    Sinagoga-Mare-Episodul II

    Muzeul-Literaturii-Romane-din-Iasi-Episodul III

    Casa-Dosoftei-Episodul IV

     Muzeul-Mihai-Codreanu-sau-Vila-Sonet-Episodul-VI

Urmareste CronicadeIasi pe FACEBOOK!
 
Comentarii (0)  
Comentariul tau:
 

Toate campurile sunt obligatorii