A PHP Error was encountered

Severity: Warning

Message: imagejpeg(): Unable to open '/var/www/ro.cronicadeiasi/public_html/images/tmp/captcha/1752487515.0986.jpg' for writing: No space left on device

Filename: plugins/captcha_pi.php

Line Number: 924

STUDIU: Romanii cheltuiesc mai mult pe bautura decat pe mancare
ZODIAC LOCAL
Vremea in Iasi

Acum: 3 °C

Vremea in Iasi Astazi:  Max: 6 °C
 Min:  1 °C

Maine:  Max: 6 °C
 Min:  -2 °C

CURS VALUTAR
 

1 = LEI

 

STIRI NATIONALE & EXTERNE

SOCIAL
13-09-2012, ora 04:34

STUDIU: Romanii cheltuiesc mai mult pe bautura decat pe mancare

Articol de Madalina Irimia

In prima jumatate a anului 2012, consumul casnic de bunuri de larg consum a crescut cu 2% in moneda nationala, comparativ cu perioada similara a anului precedent. In acelasi timp, valoarea cheltuita pentru alimente a scazut cu 2%, in timp ce cheltuielile pentru bauturi non-alcoolice si bere au crescut cu 5%, potrivit unui studiu GfK.

Dupa un an 2011 in care inflatia a avut un impact puternic asupra evolutiei cheltuielilor gospodariilor din Romania si a adus scaderi volumice cu precadere pentru segmentul de produse alimentare, observam in continuare o tendinta negativa pentru aceste produse. In primele sase luni, valoarea cheltuita pentru alimente a scazut cu 2%, in timp ce cheltuielile pentru bauturi non-alcoolice si bere au crescut cu 5%. Dupa o perioada cu scaderi puternice inregistrate si in segmentul produselor de ingrijire personala si a locuintei, valoarea cheltuita a inceput sa aiba evolutii pozitive.

Printre produsele alimentare pentru care gospodariile si-au redus cheltuielile se regaseste anul acesta si uleiul de gatit. In 2011, pentru aceasta categorie, gospodariile au cheltuit cu pana la 40% mai mult comparativ cu 2010, in timp ce in primele sase luni ale acestui an categoria inregistreaza o scadere valorica de pana la 9%, in timp ce volumul a scazut cu 6%. Alte categorii care inregistreaza valori negative sunt tabletele de ciocolata si iaurtul cu fructe. Volumele de cafea macinata si prajita continua sa scada, in timp ce valoric evolutia ramane pozitiva, cu un numar constant de consumatori.

Dintre produsele de ingrijire personala pentru care observam cresteri volumice se numara samponul de par, sapunul de toaleta si deodorantele, in timp ce categorii precum pasta de dinti si detergentul de spalat rufe au avut evolutii constante.

Integral pe realitatea.net

Foto: yupi.md

     
Tag-uri: bautura, consum, romani
Urmareste CronicadeIasi pe FACEBOOK!
 
Comentarii (0)  
Comentariul tau:
 

Toate campurile sunt obligatorii