ZODIAC LOCAL
Vremea in Iasi

Acum: 3 °C

Vremea in Iasi Astazi:  Max: 6 °C
 Min:  1 °C

Maine:  Max: 6 °C
 Min:  -2 °C

CURS VALUTAR
 

1 = LEI

 

STIRI NATIONALE & EXTERNE

SOCIAL
25-05-2015, ora 12:03

Opt din zece copii romani au cont pe retelele de socializare. Efectul acestei mode asupra dezvoltarii celor mici

Articol de Madalina Irimia
In contextul in care smartphone-urile au devenit un accesoriu aproape nelipsit din buzunarul unui copil, in perioada 2010-2014, in tara noastra s-a inregistrat o crestere de la 25% la 80% a numarului copiilor care au un cont pe retelele de socializare online, se arata in studiul european Net Children Go Mobile. Acelasi raport releva ca 57% dintre copiii romani cu varste intre 9 si 16 ani au contul setat public, chiar daca, oficial, Facebook interzice accesul lor. In alte tari europene, procentul este, in medie, de 27%.

Psihologii se arata ingrijorati de aceste statistici si sunt de parere ca accesul copiilor la internet, de la cele mai fragede varste, poate avea atat beneficii, cat si dezavantaje majore pentru dezvoltarea lor fizica si mentala. Mai mult decat atat, specialistii afirma ca internetul pe mobil poate distrage atentia acestora la scoala, iar efectele se pot rasfrange, atat asupra rezultatelor lor, cat si asupra gradului din ce in ce mai redus de a socializa fata in fata.

“De mici, copiii nu au limite impuse, sunt lasati sa faca ce vor, pana devin ei sefii casei. Exista parinti care pun in mainile copilului tableta, telefonul de la varsta de 2 ani. La zile aniversare, cadourile ultimilor ani sunt tabletele, laptopurile, telefoanele. Copiii cu varsta pana intr-un an sunt linistiti cand plang, cu muzica din telefon. La cel mult 2 ani, tot parintii le fac cont de Facebook, unde posteaza albume cu poze. Sunt crescuti cu Facebook si alimentati cu internetul. Mediul online este surogatul parintelui. Initial parintele este multumit ca are un copil cuminte, ca sta in casa, se joaca pe internet. in timp, copilul socializeaza tot mai greu in real, comunica tot mai putin cu parintii, devine introvertit. Adictia creata genereaza conflicte in relatia parinte-copil”, considera psihologul Maria Verdi, directorul Centrului ReCreation Life.

Specialistul spune ca, daca li se interzice accesul online, copiii din ziua de azi devin agresivi. Acelasi comportament il manifesta si in mediul scolar. “Cand sunt deja la varsta scolara, manevreaza cu profesionalism internetul. in timpul orei, mintea lor este online, pe Facebook. in momentele de neatentie ale invatatorului sau profesorului, ei comunica pe Facebook. intrebati de ce procedeaza asa, motiveaza ca se plictisesc la scoala. Avem copii foarte dotati, olimpici, dar in acelasi timp asistam la scaderea interesului fata de scoala, rezultatele se vad in examenele anuale, in simularile facute inaintea examenelor. Cresterea procentului depresiei infantile devine ingrijoratoare. Actualul stil educational se pare ca este depasit, neatractiv pentru tanara generatie. Prea multa teorie, ghiozdane grele, incarcate, generatoare de scolioze si plictiseala”, remarca Verdi.

Diminuarea performantelor scolare au cauze atat medicale, cat si cauze psihologice

Specialistul Maria Verdi este de parere ca putem sa-i “dezlipim” pe copii de langa Facebook sau, in cel mai rau caz, putem sa-i indrumam pe acestia sa-l foloseasca moderat, in scopuri constructive pentru ei. “Orice invat are si dezvat. Copilul are nevoie de dragoste, de siguranta, de autoritate. E bine sa se stie cine este parinte si cine este copil in famile. Parintele care se comporta precum copilul este neputincios, se roaga de copil, se cearta cu copilul sa lase internetul deoparte. Parintele autoritar critica, ameninta. Parintele adult gaseste solutii de inlocuire a netului excesiv cu activitati generatoare de bine si creativitate pentru copil. Vechile comportamente se inlocuiesc cu noi comportamente, cu rabdare, cu blandete. Parintele adult propune copilului sa foloseasca Facebook pentru informatii cand sunt necesare si il ajuta sa se reintegreze in viata reala, ocupandu-i timpul cu activitati in natura, activitati sportive, jocuri etc.”, declara Maria Verdi.

Psihoterapeutul Verdi sublinaza ca diminuarea performantelor scolare apare in contextul afectiunilor fizice - dureri organice, deficit de vitamine, minerale, sau perturbari psihoemotionale. Aportul caloric mai mic decat necesarul zilnic si slab calitativ produce stari de oboseala si lentoare in gandire si atentie. Somnul insuficient perturba functia cognitiva a creierului. Orele petrecute in exces pe internet induc stari de agitatie si produc dependenta, foame excesiva.

Parintii interesati de copil pastreaza permanent legatura cu scoala. Merg la medic pentru a se asigura ca fizic nu sunt motive de ingrijorare. Cand un copil petrece mult timp pe internet, se simte singur. Are nevoie de comunicare, de socializare, de afectiune. Parintii responsabili aduc imbunatatiri timpului liber, petrec ore de calitate impreuna cu copilul, mananca impreuna, gasesc activitati in care sa-l implice, sa-l faca util, il motiveaza si il apreciaza pentru lucrul bun facut, il orienteaza catre prieteni reali, catre natura, catre miscare-sport, catre activitati generatoare de creativitate, catre grupuri de dezvoltare personala”, mentioneaza psihologul Maria Verdi.

Totodata, daca propunerea parintilor este respinsa si apar conflicte in relatia parinte-copil, este necesara terapia copilului, afirma specialistul. “Prin terapie, copilul invata comportamente noi, isi descopera abilitati, invata sa socializeze, sa isi exprime emotiile, sa se adapteze mai usor, sa se inteleaga mai bine, sa fie mai afectuos, invata sa-si creasca stima de sine, isi dezvolta inteligenta emotionala”, precizeaza Maria Verdi.

Sursa: gandul.info
     
Urmareste CronicadeIasi pe FACEBOOK!
 
Comentarii (0)  
Comentariul tau:
 

Toate campurile sunt obligatorii