Message: imagejpeg(): Unable to open '/var/www/ro.cronicadeiasi/public_html/images/tmp/captcha/1714177355.7456.jpg' for writing: No space left on device

Oboseala cronica ar putea avea o alta cauza. Ce au descoperit cercetatorii

01-07-2016, ora 12:06

Oboseala cronica ar putea avea o alta cauza. Ce au descoperit cercetatorii

Neurastenia este greu de diagnosticat, abia anul trecut a fost clasificata ca fiind o boala reala, iar optiunile medicamentoase sunt limitate si controversate.

Cercetatorii au identificiat indicatori biologici atat in bacteriile din instestine, cat si in celulele din sange care pot fi utilizate pentru diagnosticarea sindromului oboselii cronice (neurastenia). Rezultatele au iesit pozitive in cazul a peste 80% dintre persoanele testate.

Cercetarea va permite diagnosticarea mult mai rapida si cu o mai mare acuratete a pacientilor. Ceea ce va conduce catre o mai buna intelegere a cauzelor care produc boala.

Cercetatorii de la Universitatea Cornell au utilizatind indicatori biologici pentru diversitatea bacteriilor din intestine, precum si indicatori inflamatori (lipolizaharide si proteina C-reactiva) pentru a diagnostica prezenta sau absenta neuroasteniei la peste 87 de pacienti.

Din acest grup, 43 aveau neuroastenie, iar 39 erau sanatosi. Prin simpla evaluare a indicatorilor biologici, rezultatele au avut o acuratete de 83 de procente.

,,Munca noastra ne-a demonstrat ca bioflora intestinala a pacientilor cu sindromul oboselii cronice era anormala, probabil provocand boli gastrointestinale si inflamatorii,'' a afirmat Maureen Hanson, autorul studiului. ,,In plus, descoperirile noastre dovedesc faptul ca boala are origini medicale si nu psihologice,'' a adaugat el. Este un lucru foarte important deoarece multi doctori considera sindromul oboselii cronice ca fiind doar extenuare.

Cercetarile au demonstrat ca pacientii cu neurastenie aveau o diversitate mult mai mica a bacteriilor din intestine, in special lipseau bacteriile anti-inflamatoare. De asemenea, au identificat schimbari ale indicatorilor inflamatori din sange, motivul fiind problemele intestinale, care ar putea agrava boala.

,,In viitor, am putea folosi aceasta tehnica ca una complementara pentru bolile non-invazive, daca am avea o idee mult mai concreta asupra importantei microbilor din intestinele pacientilor, medicii ar putea prescrie schimbarea dietei alimentare, administrarea de prebiotice si probiotice pentru a ajuta la tratarea bolii,'' a afirmat Ludovic Gilateaux, autorul noii lucrari.

Aceasta nu este prima incercare a cercetatorilor de a gasi o legatura biologica a neurasteniei. La inceputul anului, un grup de cercetatori din Australia au utilizat polimorfisme nucleoide unice pentru a detecta neurastenia in peste 80% din cazuri.

Oamenii de stiinta au descoperit ca un anumit tip de medicament folosit in tratarea cancerului poate alina simptomele, noile descoperiri sustin ca exista o legatura intre sistemul imunitar si boala.

Sursa: descopera.ro