A PHP Error was encountered

Severity: Warning

Message: imagejpeg(): Unable to open '/var/www/ro.cronicadeiasi/public_html/images/tmp/captcha/1749388056.7785.jpg' for writing: No space left on device

Filename: plugins/captcha_pi.php

Line Number: 924

Masinile, pilonul economiei Germaniei - afla secretele cresterilor spectaculoase
ZODIAC LOCAL
Vremea in Iasi

Acum: 3 °C

Vremea in Iasi Astazi:  Max: 6 °C
 Min:  1 °C

Maine:  Max: 6 °C
 Min:  -2 °C

CURS VALUTAR
 

1 = LEI

 

STIRI NATIONALE & EXTERNE

ECONOMIC
22-06-2012, ora 16:08

Masinile, pilonul economiei Germaniei - afla secretele cresterilor spectaculoase

Articol de Cristian Amariei

Industria auto din Germania ar putea fi motivul pentru care economia acestei tari a continuat sa creasca, in momentul in care toate celelalte tari dezvoltate inregistrau scaderi accentuate. Insa cum reusesc producatorii nemti sa ramana in top?

Brandurile de lux - Mercedes-Benz, BMW, Audi si Porsche - se bucura de rezultate financiare record si au sperante si mai mari pentru 2013. In mod logic, in timp de criza, cand oameni nu prea mai au bani de cheltuit, acest lucru nu ar trebui sa se intample, mai ales ca nemtii isi vand masinile de lux pe bani grei.

Cu toate acestea, in primele cinci luni din acest an, vanzarile globale ale BMW au crescut cu 6,4%, ale Porsche cu 13 procente, iar ale Audi cu nu mai putin de 14 la suta.

Motivele acestui succes sunt mai mult sau mai putin vizibile. De exemplu, unul din acestea este si istoricul, potrivit CNN. Automobilul a fost inventat cand Karl Benz a facut unul din primele motoare cu combustie interna. Celelalte companii mai tinere - BMW a inceput sa produca masini in 1928 - au investit miliarde de euro in a-si face cunoscuta istoria, prin muzee in Suttgart, Munchen sau Ingolstadt.

Un alt motiv il reprezinta si faptul ca aproape 12.000 de kilometri de autostrazi din Germania nu au limita de viteza, o raritate la nivel mondial. Producatorii limiteaza viteza masinilor la 250 de kilometri pe ora, printr-un "gentlemen's agreement", insa se poate ajunge si la peste 300 de kilometri pe ora in unele cazuri. Nicaieri in lume masinile nu sunt construite sa ruleze atat de rapid.

Tehnologia joaca un rol important in succesul producatorilor germani, iar inginerii sunt numerosi printre angajatii acestora.

In rol esential, insa, in ultimii ani, l-a jucat orientarea spre pietele potrivite, cu produsele potrivite, cum ar fi spre SUA si China. In luna mai, vanzarile Audi au crescut cu 44,2% in China, iar ale BMW cu 31,5%. Nici un alt brand nu are o pozitionare in piata atat de buna.

Desi aplica o politica de preturi corecta, brandurile germane se adreseaza unui anumit public, unde banii nu sunt o problema. Astfel, au devenit similare cu exclusivismul, iar modelele mai ieftine sunt la mare cautare de cei care nu isi permit, totusi, sa dea 100.000 de euro pe o masina.

In cele din urma, trebuie recunoscut faptul ca masinile din nici o alta tara nu se ridica la nivelul celor patru branduri de lux din Germania. Lexus, de exemplu, ofera calitate ridicata si servicii mai bune, insa nu are un istoric bogat. Cadillac se chinuie de mult timp sa ajunga la standardele internationale, fara a reusi. Iar, in ciuda renumelui, Ferrari nu poate fi un concurent pentru Porsche, acesta din urma avand vanzari de 20 de ori mai mari.

Sursa: ziare.com

Foto: promotor.ro

     
Tag-uri: masina, economie, Germania
Urmareste CronicadeIasi pe FACEBOOK!
 
Comentarii (0)  
Comentariul tau:
 

Toate campurile sunt obligatorii