ZODIAC LOCAL
Vremea in Iasi

Acum: 3 °C

Vremea in Iasi Astazi:  Max: 6 °C
 Min:  1 °C

Maine:  Max: 6 °C
 Min:  -2 °C

CURS VALUTAR
 

1 = LEI

 

STIRI NATIONALE & EXTERNE

ECONOMIC
13-04-2011, ora 17:11

Masini electrice prin programul Rabla?

Articol de Iulia Oprisanu

Ministerul Mediului lucreaza la o ordonanta de urgenta pentru acordarea de facilitati celor care vor sa achizitioneze masini elecrice sau hibrid. Intr-un viitor apropiat, aceste tipuri de masini vor putea fi achizitionate prin programul Rabla.

Conform obiectivelor propuse prin Carta alba a transporturilor adoptata in 2001, pana in 2030 numarul masinilor care utilizeaza combustibili conventionali trebuie redus cu 50%, iar pana in 2050 acestea urmeaza sa fie eliminate complet din orase. In locul lor urmeaza sa se foloseasca vehicule cu sisteme de propulsie mai prietenoase cu mediul. Pentru atingerea acestor obiective, Guvernul a adoptat la inceputul anului o ordonanta de urgenta care ii da Administratiei Fondului de Mediu dreptul sa foloseasca banii proveniti din vanzarea certificatelor verzi pentru stimularea utilizarii autovehiculelor electrice si hibrid. In momentul de fata se lucreaza la un alt proiect de ordonanta de urgenta care prevede si posibilitatea ca masinile electrice si hibrid sa poata fi achizitionate prin programul „ Rabla” . Astfel, la urmatorul program de tip Rabla „ se vor acorda cupoane valorice si pentru cumpararea unor astfel de masini, sase cupoane pentru masinile electrice (in jur de 5000 de euro), iar pentru cele hibrid ceva mai putine, dar nu a fost stabilit exact numarul. Pentru cei care doresc sa achizitioneze masini electice sau hibrid in afara programului Rabla, Guvernul va sponsoriza 25% din valoarea masinii, dar nu mai mult de 5000 de euro. ” dupa spusele lui Lá szló Borbely, ministrul Mediului si Padurilor.

Potrivit unui studiu comandat de Mediafax in august 2010 la RAR, in Romania sunt in circulatie doar 4 masini electrice si aproximativ 750 hibrid, un procent de 0, 02% dint totalul de 5, 32 milioane de vehicule inmatriculate in tara. Cele patru automobile electrice sunt cate un model Oltcit, Jeamean (ambele realizate de pasionati), Peugeot si Opel. De asemenea, au mai fost omologate la RAR 20 de motociclete si 110 autobuze cu propulsie electrica. La momentul actual sunt disponibile pe piata romaneasca doua modele de masini electrice, Citroen C-Zero (36. 642 euro) si Mitsubishi i-MiEV (36. 640 euro), dar nici un exemplar nu a fost vandut de la inceputul anului si pana acum.

Din totalul de 750 de masini hibrid, cele mi populare sunt cele din marca Lexus – RX450h, GS450h si LS600h – cu 422 de unitati. Urmeaza Toyota (220 de exemplare marca Prius) si Honda (61 de masini, modele Civic Hybrid si Insight 61). La capitolul autovehicule hibrid mai intra patru motociclete si doua tractoare.

Motivul acestui procent foarte scazut il reprezinta atat lipsa unor stimulente din partea Guvernului cat si pretul mult mai mare al acestor autovehicule fata de altele conventionale, dar cu performante mai bune.

Foto : istiri. net
   

 
Tag-uri:

Ministerul Mediului lucreaza la o ordonanta de urgenta pentru acordarea de facilitati celor care vor sa achizitioneze masini elecrice sau hibrid. Intr-un viitor apropiat, aceste tipuri de masini vor putea fi achizitionate prin programul Rabla.

Conform obiectivelor propuse prin Carta alba a transporturilor adoptata in 2001, pana in 2030 numarul masinilor care utilizeaza combustibili conventionali trebuie redus cu 50%, iar pana in 2050 acestea urmeaza sa fie eliminate complet din orase. In locul lor urmeaza sa se foloseasca vehicule cu sisteme de propulsie mai prietenoase cu mediul. Pentru atingerea acestor obiective, Guvernul a adoptat la inceputul anului o ordonanta de urgenta care ii da Administratiei Fondului de Mediu dreptul sa foloseasca banii proveniti din vanzarea certificatelor verzi pentru stimularea utilizarii autovehiculelor electrice si hibrid. In momentul de fata se lucreaza la un alt proiect de ordonanta de urgenta care prevede si posibilitatea ca masinile electrice si hibrid sa poata fi achizitionate prin programul „ Rabla” . Astfel, la urmatorul program de tip Rabla „ se vor acorda cupoane valorice si pentru cumpararea unor astfel de masini, sase cupoane pentru masinile electrice (in jur de 5000 de euro), iar pentru cele hibrid ceva mai putine, dar nu a fost stabilit exact numarul. Pentru cei care doresc sa achizitioneze masini electice sau hibrid in afara programului Rabla, Guvernul va sponsoriza 25% din valoarea masinii, dar nu mai mult de 5000 de euro. ” dupa spusele lui   Lá szló Borbely, ministrul Mediului si Padurilor.

,

Potrivit unui studiu comandat de Mediafax in august 2010 la RAR, in Romania sunt in circulatie doar 4 masini electrice si aproximativ 750 hibrid, un procent de 0, 02% dint totalul de 5, 32 milioane de vehicule inmatriculate in tara.   Cele patru automobile electrice sunt cate un model Oltcit, Jeamean (ambele realizate de pasionati), Peugeot si Opel. De asemenea, au mai fost omologate la RAR 20 de motociclete si 110 autobuze cu propulsie electrica. La momentul actual sunt disponibile pe piata romaneasca doua modele de masini electrice, Citroen C-Zero (36. 642 euro) si Mitsubishi i-MiEV (36. 640 euro), dar nici un exemplar nu a fost vandut de la inceputul anului si pana acum.

Din totalul de 750 de masini hibrid,   cele mi populare sunt cele din marca Lexus – RX450h, GS450h si LS600h – cu 422 de unitati. Urmeaza Toyota (220 de exemplare marca Prius) si Honda (61 de masini, modele Civic Hybrid si Insight 61). La capitolul autovehicule hibrid mai intra patru motociclete si doua tractoare.

Motivul acestui procent foarte scazut il reprezinta atat lipsa unor stimulente din partea Guvernului cat si pretul mult mai mare al acestor autovehicule fata de altele conventionale, dar cu performante mai bune.

 

 

Foto : istiri. net
" title="Stiri despre

Potrivit unui studiu comandat de Mediafax in august 2010 la RAR, in Romania sunt in circulatie doar 4 masini electrice si aproximativ 750 hibrid, un procent de 0, 02% dint totalul de 5, 32 milioane de vehicule inmatriculate in tara.   Cele patru automobile electrice sunt cate un model Oltcit, Jeamean (ambele realizate de pasionati), Peugeot si Opel. De asemenea, au mai fost omologate la RAR 20 de motociclete si 110 autobuze cu propulsie electrica. La momentul actual sunt disponibile pe piata romaneasca doua modele de masini electrice, Citroen C-Zero (36. 642 euro) si Mitsubishi i-MiEV (36. 640 euro), dar nici un exemplar nu a fost vandut de la inceputul anului si pana acum.

Din totalul de 750 de masini hibrid,   cele mi populare sunt cele din marca Lexus – RX450h, GS450h si LS600h – cu 422 de unitati. Urmeaza Toyota (220 de exemplare marca Prius) si Honda (61 de masini, modele Civic Hybrid si Insight 61). La capitolul autovehicule hibrid mai intra patru motociclete si doua tractoare.

Motivul acestui procent foarte scazut il reprezinta atat lipsa unor stimulente din partea Guvernului cat si pretul mult mai mare al acestor autovehicule fata de altele conventionale, dar cu performante mai bune.

 

 

Foto : istiri. net
">

Potrivit unui studiu comandat de Mediafax in august 2010 la RAR, in Romania sunt in circulatie doar 4 masini electrice si aproximativ 750 hibrid, un procent de 0, 02% dint totalul de 5, 32 milioane de vehicule inmatriculate in tara.   Cele patru automobile electrice sunt cate un model Oltcit, Jeamean (ambele realizate de pasionati), Peugeot si Opel. De asemenea, au mai fost omologate la RAR 20 de motociclete si 110 autobuze cu propulsie electrica. La momentul actual sunt disponibile pe piata romaneasca doua modele de masini electrice, Citroen C-Zero (36. 642 euro) si Mitsubishi i-MiEV (36. 640 euro), dar nici un exemplar nu a fost vandut de la inceputul anului si pana acum.

Din totalul de 750 de masini hibrid,   cele mi populare sunt cele din marca Lexus – RX450h, GS450h si LS600h – cu 422 de unitati. Urmeaza Toyota (220 de exemplare marca Prius) si Honda (61 de masini, modele Civic Hybrid si Insight 61). La capitolul autovehicule hibrid mai intra patru motociclete si doua tractoare.

Motivul acestui procent foarte scazut il reprezinta atat lipsa unor stimulente din partea Guvernului cat si pretul mult mai mare al acestor autovehicule fata de altele conventionale, dar cu performante mai bune.

 

 

Foto : istiri. net

Urmareste CronicadeIasi pe FACEBOOK!
 
Comentarii (0)  
Comentariul tau:
 

Toate campurile sunt obligatorii