ZODIAC LOCAL
Vremea in Iasi

Acum: 3 °C

Vremea in Iasi Astazi:  Max: 6 °C
 Min:  1 °C

Maine:  Max: 6 °C
 Min:  -2 °C

CURS VALUTAR

CHF 1 CHF = 4.5255 LEI

EUR 1 EUR = 4.8740 LEI

GBP 1 GBP = 5.4696 LEI

MDL 1 MDL = 0.2300 LEI

USD 1 USD = 4.0034 LEI

XAU 1 XAU = 238.5807 LEI

 

AED 1 AED = 1.0899 LEI

AUD 1 AUD = 3.0904 LEI

BGN 1 BGN = 2.4920 LEI

BRL 1 BRL = 0.7482 LEI

CAD 1 CAD = 3.1524 LEI

CHF 1 CHF = 4.5255 LEI

CNY 1 CNY = 0.6181 LEI

CZK 1 CZK = 0.1866 LEI

DKK 1 DKK = 0.6551 LEI

EGP 1 EGP = 0.2545 LEI

EUR 1 EUR = 4.8740 LEI

GBP 1 GBP = 5.4696 LEI

HRK 1 HRK = 0.6442 LEI

HUF 1 HUF = 1.3656 LEI

INR 1 INR = 0.0549 LEI

JPY 1 JPY = 3.8612 LEI

KRW 1 KRW = 0.3620 LEI

MDL 1 MDL = 0.2300 LEI

MXN 1 MXN = 0.2013 LEI

NOK 1 NOK = 0.4720 LEI

NZD 1 NZD = 2.8785 LEI

PLN 1 PLN = 1.0730 LEI

RSD 1 RSD = 0.0415 LEI

RUB 1 RUB = 0.0535 LEI

SEK 1 SEK = 0.4832 LEI

THB 1 THB = 0.1335 LEI

TRY 1 TRY = 0.5407 LEI

UAH 1 UAH = 0.1423 LEI

USD 1 USD = 4.0034 LEI

XAU 1 XAU = 238.5807 LEI

 

STIRI NATIONALE & EXTERNE

SANATATE
25-05-2016, ora 09:30

Bauturi si alimente care ne pot ajuta in lupta cu insomnia

Articol de Madalina Irimia
Lipsa somnului poate avea efecte serioase asupra organismului. Scaderea capacitatii de munca si schimbarile de dispozitie sunt doar doua dintre acestea. Insomnia nu trebuie ignorata, atentioneaza specialistii care le recomanda persoanelor care se confrunta cu aceasta afectiune sa isi schimbe modul de viata. Iar schimbarea trebuie sa inceapa mai intai din farfurie!

Nutritionistii au intocmit o lista cu bauturi si alimente care joaca un rol important in mentinerea si cresterea calitatii somnului. Berea, consumata in cantitati moderate, ceaiul de levantica, lintea si semintele de susan fac parte din categoria alimentelor-aliat in combaterea lipsei somnului.

Un consum moderat de bere poate contribui la combaterea insomniei

Scaderea calitatii vietii este un efect direct proportional cu severitatea insomniei. Printre consecintele lipsei somnului asupra organismului, medicii mentioneaza si diminuarea randamentului intelectual, alterarea capacitatii de memorare si instalarea depresiei. Nutritionistii considera ca un rol important in calitatea somnului il joaca si alimentatia. Printre recomandarile acestora se numara si consumul moderat de bere, cu potentiale beneficii in lupta cu insomnia.

“Carenta de triptofan din alimentatie, un aminoacid indispensabil care nu poate fi sintetizat de organism, ci trebuie introdus prin dieta, afecteaza nivelul de melatonina si serotonina, unul dintre efecte fiind si insomnia. Consumata cu moderatie, berea poate fi de ajutor in combaterea acestei afectiuni, datorita continutului redus de alcool si hameiului, sursa pentru acizii lupulonic si humulonic care au actiune soporifica. Un pahar de bere inainte de culcare poate ajuta la relaxarea vaselor de sange, ceea ce induce somnul. Prin relaxarea vaselor de sange presiunea arteriala scade, ritmul cardiac devine mai lent, iar starea generala a organismului se imbunatateste” a explicat dr. Corina Zugravu, Presedintele Centrului de Studii despre Bere, Sanatate si Nutritie.

Specialistii in nutritie atentioneaza asupra faptului ca secretul obtinerii efectelor benefice ale berii asupra organismului consta in moderatie. De aceea, consumul recomandat de bere in cazul femeilor este de 330 ml si de 660 ml in cazul barbatilor.

Continuarea pe csid.ro
     
Urmareste CronicadeIasi pe FACEBOOK!
 
Comentarii (1)  
Erickaller,  03.06.2017 14:30

wh0cd3751195 buy prednisolone

   
Comentariul tau:
 

Toate campurile sunt obligatorii