ZODIAC LOCAL
Vremea in Iasi

Acum: 3 °C

Vremea in Iasi Astazi:  Max: 6 °C
 Min:  1 °C

Maine:  Max: 6 °C
 Min:  -2 °C

CURS VALUTAR

CHF 1 CHF = 4.4671 LEI

EUR 1 EUR = 4.9212 LEI

GBP 1 GBP = 5.6712 LEI

MDL 1 MDL = 0.2309 LEI

USD 1 USD = 4.1382 LEI

XAU 1 XAU = 232.3306 LEI

 

AED 1 AED = 1.1266 LEI

AUD 1 AUD = 3.1519 LEI

BGN 1 BGN = 2.5161 LEI

BRL 1 BRL = 0.7432 LEI

CAD 1 CAD = 3.2864 LEI

CHF 1 CHF = 4.4671 LEI

CNY 1 CNY = 0.6311 LEI

CZK 1 CZK = 0.1896 LEI

DKK 1 DKK = 0.6617 LEI

EGP 1 EGP = 0.2634 LEI

EUR 1 EUR = 4.9212 LEI

GBP 1 GBP = 5.6712 LEI

HRK 1 HRK = 0.6497 LEI

HUF 1 HUF = 1.3732 LEI

INR 1 INR = 0.0554 LEI

JPY 1 JPY = 3.7739 LEI

KRW 1 KRW = 0.3695 LEI

MDL 1 MDL = 0.2309 LEI

MXN 1 MXN = 0.2052 LEI

NOK 1 NOK = 0.4859 LEI

NZD 1 NZD = 2.9112 LEI

PLN 1 PLN = 1.0842 LEI

RSD 1 RSD = 0.0419 LEI

RUB 1 RUB = 0.0536 LEI

SEK 1 SEK = 0.4835 LEI

THB 1 THB = 0.1319 LEI

TRY 1 TRY = 0.5100 LEI

UAH 1 UAH = 0.1483 LEI

USD 1 USD = 4.1382 LEI

XAU 1 XAU = 232.3306 LEI

 

STIRI NATIONALE & EXTERNE

SANATATE
04-03-2016, ora 11:49

6 alimente care iti pot salva viata

Articol de Madalina Irimia
Un regim alimentar echilibrat si sportul sunt esentiale pentru o viata sanatoasa, dar stiati ca anumite alimente pot face mai mult decat sa va ajute sa slabiti sau sa va imbunatatiti tonusul muscular?

Aceste alimente va pot ajuta sa preveniti nenumarate boli.

Afinele

Afinele sunt considerate unul dintre cele mai sanatoase fructe. Sunt bogate in vitamina K, C si complexul de vitamine B, fiind o sursa importanta de antioxidanti. Fiecare aliment poate fi caracterizat prin numarul de unitati ORAC (capacitatea de absorbtie a radicalilor liberi ai oxigenului) care determina puterea sa antioxidanta. Astfel, in 100 gr de afine se gasesc 2234 de unitati, in timp ce bananele au doar 221.

Afinele s-au dovedit a fi de ajutor bolnavilor de cancer deoarece contin acid aleagic, care in combinatie cu antocianina si alti antioxidanti precum vitamina C si cupru, pot duce la prevenirea sau vindecarea cancerului. Mai mult, afinele intaresc sistemul imunitar si previn aparitia infectiilor.

Varza Rosie

Daca preferati salata de varza rosie aveti noroc pentru ca este una dintre cele mai sanatoase legume pe care le puteti consuma. in afara faptului ca nu abunda in carbohidrati (ideala in diete), varza rosie ofera si alte beneficii nutritionale, fiind o sursa buna de vitamina B6, antioxidanti, fibre si mangan.

Varza rosie contine pana la de opt ori mai multa vitamina C decat varza alba si mai multi antioxidanti decat brocolli sau varza creata (kale) si chiar decat afine. Varza rosie este un aliat impotriva mai multor tipuri de cancer si a nivelului ridicat de colesterol (prin continutul sau bogat de vitamina C impiedica oxidarea colesterolului pe artere).

Legumele cu frunze verzi

Aceasta informatie nu ar trebuie sa va suprinda. Cand de gandim la alimente sanatoase, legumele cu frunze verzi sunt probabil printre primele care ne vin in minte. Legumele au cele mai multe avantaje nutritionale per calorie si o portie in plus in fiecare zi poate sa scada riscul de atac vascular sau infarct cu pana la 20%.

Legumele verzi sunt alcaline si bogate in fibre, extrem de benefice pentru sanatatea aparatului cardiovascular si sanatatea sistemului digestiv. Mai mult, ultimele studii demonstreaza ca exista o legatura intre consumul de legume cu frunze verzi si o mai buna memorie la persoanele in varsta.

Turmeric

Turmericul este unul dintre acele ingrediente miraculoase care poate fi folosit pentru aproape orice. Condimentul contine curcumina ingredient care s-a dovedit de ajutor in preventia cancerului, dar si a bolilor neurodegenerative si de plamani. in plus, o serie de studii au descoperit ca uleiurile esentiale din turmeric au proprietati anti-atrita. Turmericul poate chiar sa grabeasca recuperarea dupa intervetii chirurgicale (are propietati antioxidante si anti-inflmatorii).

Cereale integrale

Cel mai adesea oamenii stiu ca este mai bine sa consumi cereale integrale in detrimentul celor rafinate, dar este posibil sa nu stie ca persoanele care consuma cereale integrale au o speranta de viata mai mare. Cerealele integrale ofera substante nutritive si fibre necesare pentru o sanatate optima si pot reduce riscul aparitiei bolilor de inima si a diabetului.

Cerealele integrale contin fibre, un nutrient important care sta la baza controlului greutatii. Studiile clinice arata ca incidenta obezitatii in randul celor care consuma trei sau mai multe portii de cereale integrale pe zi este mai scazuta.

Ceaiul

Ceaiul alb sau verde este de preferat pentru ca protejeaza impotriva mutatiilor responsabile de cancer, stimuleaza sistemul imunitar si este de ajutor in prevenirea infectiilor. Catechinele prezente in aceste tipuri de ceai ajuta la reducerea colesterolului din sange si previn ingrosarea arterelor.

Mai mult, ceaiul poate incetini problemele pielii cauzate de imbatranire (riduri si pigmentare) si elimina radicalii liberi si limita efectele stresului.

Sursa: csid.ro
     
Urmareste CronicadeIasi pe FACEBOOK!
 
Comentarii (0)  
Comentariul tau:
 

Toate campurile sunt obligatorii