ZODIAC LOCAL
Vremea in Iasi

Acum: 3 °C

Vremea in Iasi Astazi:  Max: 6 °C
 Min:  1 °C

Maine:  Max: 6 °C
 Min:  -2 °C

CURS VALUTAR
 

1 = LEI

 

STIRI LOCALE

ECONOMIC
22-03-2011, ora 10:51

Tarifele de calatorie cu trenul si metroul vor fi majorate cu 10% din ordinul ministrului Transporturilor

Articol de Roxana Maciuca

Hotararea de a mari preturile la biletele de calatorie, cu riscul cresterii inflatiei, a fost luata pentru a evita blocajul financiar al companiilor Metrorex si CFR Calatori, fiind inclusa intr-un proiect de ordonanta de urgenta elaborata de Ministerul Transporturilor. Ba mai mult, proiectul va permite ambelelor companii de transport sa practice in viitor o politica tarifara proprie, flexibila, in concordanta cu practica europeana.

CFR metrorex metrou gara “Proiectul de ordonanta de urgenta aflat in dezbatere publica nu prevede cresterea in acest moment a tarifelor la Metrorex si CFR Calatori, ci doar posibilitatea ajustarii acestor tarife la valori cat mai apropiate de costurile reale ale serviciilor oferite. Ministerul Transporturilor doreşte astfel sa creeze cadrul juridic pentru o politica coerenta prin care tarifele de calatorie cu metroul si tarifele de transport de calatori pe calea ferata sa fie in concordanta cu conditiile pietei”,s-a aratat intr-un comunicat al institutiei, citat de Mediafax.

De asemenea, in actul normative respectiv, este precizat ca, in cazul companiei CFR, subventiile alocate de la bugetul de stat din ultimii trei ani au reprezentat aproximativ 64% din fondul necesar, insa ca urmare a cresterii cheltuielilor privind componentele de baza s-au inregistrat pierderile cu care se confrunta compania in prezent.

La finele anului 2009, CFR Calatori a inregistrat pierderi cumulate din anii precedenti in suma de 745 milioane lei, ajungand in anul 2010 la circa 550 milioane lei.

La Metrorex, subventia de la bugetul de stat pentru transportul calatorilor a reprezentat in ultimii patru ani 75-80% din necesarul solicitat de companie. Din cauza pierderilor inregistrate, o serie de lucrari la instalatiile tehnologice au fost amanate, ceea ce a condus la cresterea accentuata a gradului de uzura si la scaderea performantelor. Metrorex a avut anul trecut costuri cu mentenanta in valoare de 185,57 milioane lei, din care a platit reparatii de 123,67 milioane lei.

Numarul calatorilor cu metroul a crescut cu aproximativ 60 % in ultimii cinci ani, ajungand in prezent la circa 600.000 pasageri transportati zilnic.

In scrisoarea de intenţie la acordul cu FMI se arata ca Guvernul va permite CFR Calatori sa majoreze tarifele la biletele de tren pentru o mai buna acoperire a costurilor, in vederea eficientizarii activitatii companiei.

UPDATE:

Conducerea RATP nu scumpeste biletele de calatorie

Desi, ministrul Transporturilor a anuntat, ieri, in baza unui proiect de ordonanta de lege, ca preturile biletelor de calatorie de la Metrorex si CFR Calatori se vor majora cu 10%, conducerea Regiei Autonome de Transport Persoane din Iasi (RATP) nu a declansat masuri de crestere a tarifelor de calatorie.

“Nu s-a luat inca in discutie majorarea, datorata cresterii pretului combustilului. In prezent, incercam pe alte cai sa suportam acesta majorare de costuri. Insa, daca pretul combustibilului va atinge un pret record, va fi nevoie sa luam in discutie acest aspect al majorarii”, a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP.

     
Tag-uri:

Hotararea de a mari preturile la biletele de calatorie, cu riscul cresterii inflatiei, a fost luata pentru a evita blocajul financiar al companiilor Metrorex si CFR Calatori, fiind inclusa intr-un proiect de ordonanta de urgenta elaborata de Ministerul Transporturilor. Ba mai mult, proiectul va permite ambelelor companii de transport sa practice in viitor o politica tarifara proprie, flexibila, in concordanta cu practica europeana.

, CFR metrorex metrou gara “Proiectul de ordonanta de urgenta aflat in dezbatere publica nu prevede cresterea in acest moment a tarifelor la Metrorex si CFR Calatori, ci doar posibilitatea ajustarii acestor tarife la valori cat mai apropiate de costurile reale ale serviciilor oferite. Ministerul Transporturilor doreşte astfel sa creeze cadrul juridic pentru o politica coerenta prin care tarifele de calatorie cu metroul si tarifele de transport de calatori pe calea ferata sa fie in concordanta cu conditiile pietei”,s-a aratat intr-un comunicat al institutiei, citat de Mediafax.

De asemenea, in actul normative respectiv, este precizat ca, in cazul companiei CFR, subventiile alocate de la bugetul de stat din ultimii trei ani au reprezentat aproximativ 64% din fondul necesar, insa ca urmare a cresterii cheltuielilor privind componentele de baza s-au inregistrat pierderile cu care se confrunta compania in prezent.

La finele anului 2009, CFR Calatori a inregistrat pierderi cumulate din anii precedenti in suma de 745 milioane lei, ajungand in anul 2010 la circa 550 milioane lei.

La Metrorex, subventia de la bugetul de stat pentru transportul calatorilor a reprezentat in ultimii patru ani 75-80% din necesarul solicitat de companie. Din cauza pierderilor inregistrate, o serie de lucrari la instalatiile tehnologice au fost amanate, ceea ce a condus la cresterea accentuata a gradului de uzura si la scaderea performantelor. Metrorex a avut anul trecut costuri cu mentenanta in valoare de 185,57 milioane lei, din care a platit reparatii de 123,67 milioane lei.

Numarul calatorilor cu metroul a crescut cu aproximativ 60 % in ultimii cinci ani, ajungand in prezent la circa 600.000 pasageri transportati zilnic.

In scrisoarea de intenţie la acordul cu FMI se arata ca Guvernul va permite CFR Calatori sa majoreze tarifele la biletele de tren pentru o mai buna acoperire a costurilor, in vederea eficientizarii activitatii companiei.

 

UPDATE:

Conducerea RATP nu scumpeste biletele de calatorie

" title="Stiri despre CFR metrorex metrou gara “Proiectul de ordonanta de urgenta aflat in dezbatere publica nu prevede cresterea in acest moment a tarifelor la Metrorex si CFR Calatori, ci doar posibilitatea ajustarii acestor tarife la valori cat mai apropiate de costurile reale ale serviciilor oferite. Ministerul Transporturilor doreşte astfel sa creeze cadrul juridic pentru o politica coerenta prin care tarifele de calatorie cu metroul si tarifele de transport de calatori pe calea ferata sa fie in concordanta cu conditiile pietei”,s-a aratat intr-un comunicat al institutiei, citat de Mediafax.

De asemenea, in actul normative respectiv, este precizat ca, in cazul companiei CFR, subventiile alocate de la bugetul de stat din ultimii trei ani au reprezentat aproximativ 64% din fondul necesar, insa ca urmare a cresterii cheltuielilor privind componentele de baza s-au inregistrat pierderile cu care se confrunta compania in prezent.

La finele anului 2009, CFR Calatori a inregistrat pierderi cumulate din anii precedenti in suma de 745 milioane lei, ajungand in anul 2010 la circa 550 milioane lei.

La Metrorex, subventia de la bugetul de stat pentru transportul calatorilor a reprezentat in ultimii patru ani 75-80% din necesarul solicitat de companie. Din cauza pierderilor inregistrate, o serie de lucrari la instalatiile tehnologice au fost amanate, ceea ce a condus la cresterea accentuata a gradului de uzura si la scaderea performantelor. Metrorex a avut anul trecut costuri cu mentenanta in valoare de 185,57 milioane lei, din care a platit reparatii de 123,67 milioane lei.

Numarul calatorilor cu metroul a crescut cu aproximativ 60 % in ultimii cinci ani, ajungand in prezent la circa 600.000 pasageri transportati zilnic.

In scrisoarea de intenţie la acordul cu FMI se arata ca Guvernul va permite CFR Calatori sa majoreze tarifele la biletele de tren pentru o mai buna acoperire a costurilor, in vederea eficientizarii activitatii companiei.

 

UPDATE:

Conducerea RATP nu scumpeste biletele de calatorie

">CFR metrorex metrou gara “Proiectul de ordonanta de urgenta aflat in dezbatere publica nu prevede cresterea in acest moment a tarifelor la Metrorex si CFR Calatori, ci doar posibilitatea ajustarii acestor tarife la valori cat mai apropiate de costurile reale ale serviciilor oferite. Ministerul Transporturilor doreşte astfel sa creeze cadrul juridic pentru o politica coerenta prin care tarifele de calatorie cu metroul si tarifele de transport de calatori pe calea ferata sa fie in concordanta cu conditiile pietei”,s-a aratat intr-un comunicat al institutiei, citat de Mediafax.

De asemenea, in actul normative respectiv, este precizat ca, in cazul companiei CFR, subventiile alocate de la bugetul de stat din ultimii trei ani au reprezentat aproximativ 64% din fondul necesar, insa ca urmare a cresterii cheltuielilor privind componentele de baza s-au inregistrat pierderile cu care se confrunta compania in prezent.

La finele anului 2009, CFR Calatori a inregistrat pierderi cumulate din anii precedenti in suma de 745 milioane lei, ajungand in anul 2010 la circa 550 milioane lei.

La Metrorex, subventia de la bugetul de stat pentru transportul calatorilor a reprezentat in ultimii patru ani 75-80% din necesarul solicitat de companie. Din cauza pierderilor inregistrate, o serie de lucrari la instalatiile tehnologice au fost amanate, ceea ce a condus la cresterea accentuata a gradului de uzura si la scaderea performantelor. Metrorex a avut anul trecut costuri cu mentenanta in valoare de 185,57 milioane lei, din care a platit reparatii de 123,67 milioane lei.

Numarul calatorilor cu metroul a crescut cu aproximativ 60 % in ultimii cinci ani, ajungand in prezent la circa 600.000 pasageri transportati zilnic.

In scrisoarea de intenţie la acordul cu FMI se arata ca Guvernul va permite CFR Calatori sa majoreze tarifele la biletele de tren pentru o mai buna acoperire a costurilor, in vederea eficientizarii activitatii companiei.

 

UPDATE:

Conducerea RATP nu scumpeste biletele de calatorie

, Desi, ministrul Transporturilor a anuntat, ieri, in baza unui proiect de ordonanta de lege, ca preturile biletelor de calatorie de la Metrorex si CFR Calatori se vor majora cu 10%, conducerea Regiei Autonome de Transport Persoane din Iasi (RATP) nu a declansat masuri de crestere a tarifelor de calatorie.

 

“Nu s-a luat inca in discutie majorarea, datorata cresterii pretului combustilului. In prezent, incercam pe alte cai sa suportam acesta majorare de costuri. Insa, daca pretul combustibilului va atinge un pret record, va fi nevoie sa luam in discutie acest aspect al majorarii”, a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP.

" title="Stiri despre Desi, ministrul Transporturilor a anuntat, ieri, in baza unui proiect de ordonanta de lege, ca preturile biletelor de calatorie de la Metrorex si CFR Calatori se vor majora cu 10%, conducerea Regiei Autonome de Transport Persoane din Iasi (RATP) nu a declansat masuri de crestere a tarifelor de calatorie.

 

“Nu s-a luat inca in discutie majorarea, datorata cresterii pretului combustilului. In prezent, incercam pe alte cai sa suportam acesta majorare de costuri. Insa, daca pretul combustibilului va atinge un pret record, va fi nevoie sa luam in discutie acest aspect al majorarii”, a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP.

">Desi, ministrul Transporturilor a anuntat, ieri, in baza unui proiect de ordonanta de lege, ca preturile biletelor de calatorie de la Metrorex si CFR Calatori se vor majora cu 10%, conducerea Regiei Autonome de Transport Persoane din Iasi (RATP) nu a declansat masuri de crestere a tarifelor de calatorie.

 

“Nu s-a luat inca in discutie majorarea, datorata cresterii pretului combustilului. In prezent, incercam pe alte cai sa suportam acesta majorare de costuri. Insa, daca pretul combustibilului va atinge un pret record, va fi nevoie sa luam in discutie acest aspect al majorarii”, a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP.

Urmareste CronicadeIasi pe FACEBOOK!
 
Comentarii (0)  
Comentariul tau:
 

Toate campurile sunt obligatorii