A PHP Error was encountered

Severity: Warning

Message: imagejpeg(): Unable to open '/var/www/ro.cronicadeiasi/public_html/images/tmp/captcha/1716045323.5962.jpg' for writing: No space left on device

Filename: plugins/captcha_pi.php

Line Number: 924

Incepe distribuirea cardurilor de sanatate la Iasi
ZODIAC LOCAL
Vremea in Iasi

Acum: 3 °C

Vremea in Iasi Astazi:  Max: 6 °C
 Min:  1 °C

Maine:  Max: 6 °C
 Min:  -2 °C

CURS VALUTAR
 

1 = LEI

 

STIRI LOCALE

SOCIAL
12-10-2014, ora 09:50

Incepe distribuirea cardurilor de sanatate la Iasi

Articol de Madalina Irimia
Peste 466 de mii de asigurati din judetul Iasi vor primi cardurile prin Posta, incepand de luni, 13 octombrie. Primul lot, cu 280 de mii de carduri de sanatate, a ajuns deja la Iasi. Ele vor fi distribuite prin intermediul factorilor postali.

"Angajatii Postei se prezinta la fiecare asigurat la care trebuie sa-i inmaneze cardul. Daca nu-l gaseste acasa ii pune un recipes si il instiinteaza ca are de ridicat cardul de sanatate, se asteapta doua procese, 20 de zile, ulterior cardul este comunicat CAS, unde sunt asigurati toti asiguratii sa-si ridice cardul sau daca nu, ulterior el se arhiveaza," a explicat Robert Danca, presedintele Casei Judetene de Asigurari de Sanatate Iasi.

Dupa ce intra in posesia lor, asiguratii trebuie sa le activeze la medicii de familie. in prima faza, pe card si in CIP-ul cardului vor fi inscritionate numele si prenumele asiguratului, codul de asigurat, numarul cardului si perioada de valabilitate.

"Celelalte elemente, respectiv bolile cronice, grupa sanguina, RH si celelalte elemente definite a fi inscriptionate pe CIP-ul cardului sunt optionale si nu necesita a fi inscriptionate in momentul activarii," a specificat Radu Tibichi, presedintele Casei Nationale de Asigurari de Sanatate.

Pentru activarea cardurilor, medicii trebuie sa-si cumpere cititoare de carduri, care costa intre 20 si 300 de lei. Se doreste ca din aprilie 2015 sa fie obligatorie prezentarea cardului national de sanatate.

Sefii din Sanatate sustin ca au mai semnat doua proiecte cu finantare europeana care prevad tot informatizarea serviciilor medicale.

"Biletul de trimitere electronic, concediul medical care se va emite tot electronic, retetele psihotrope pentru medicamentele psihotrope care la fel in momentul de fata sunt pe hartie si vor fi emise electronic, retetele care se elibereaza in afara celor din sistemul de asigurari de sanatate precum si cateva functionalitati suplimentare ale dosarului electronic care nu au fost cuprinse in proiectul initial," a mai spus presedintele Casei Nationale de Asigurari de Sanatate.

Se doreste ca aceste proiecte sa fie implementate pana pe 15 decembrie 2015.

Sursa: digi24.ro
Foto: gorjeanul.ro
     
Urmareste CronicadeIasi pe FACEBOOK!
 
Comentarii (0)  
Comentariul tau:
 

Toate campurile sunt obligatorii