A PHP Error was encountered

Severity: Warning

Message: imagejpeg(): Unable to open '/var/www/ro.cronicadeiasi/public_html/images/tmp/captcha/1716038103.6107.jpg' for writing: No space left on device

Filename: plugins/captcha_pi.php

Line Number: 924

Iasi: ”Doza Zilnica de Lactate”, un proiect de promovare a consumului de lactate in Romania
ZODIAC LOCAL
Vremea in Iasi

Acum: 3 °C

Vremea in Iasi Astazi:  Max: 6 °C
 Min:  1 °C

Maine:  Max: 6 °C
 Min:  -2 °C

CURS VALUTAR
 

1 = LEI

 

STIRI LOCALE

SOCIAL
05-11-2012, ora 11:02

Iasi: ”Doza Zilnica de Lactate”, un proiect de promovare a consumului de lactate in Romania

Articol de Alexandra Stefanescu

Campania ”Doza Zilnica de Lactate” (DZL) are scopul de a atrage atentia asupra importantei consumului de lactate pentru o viata sanatoasa. Campania este motivata de consumul foarte scazut de produse lactate din Romania. Conform studiului Euromonitor International 2011, furnizat de Tetra Pak, romanii sunt pe penultimul loc in privinta consumului de lapte industrializat din Europa, cu 12,6 kg/an per capita, doar bulgarii consumand mai putin (9,2kg/an), pe cand media Europei de Est este de 33,5 kg/an, iar consumul mediu in Europa Occidentala este de 67,5 kg/an de persoana.

Si in ceea ce priveste iaurtul si laptele batut romanii se afla pe penultimul loc, cu 8,1 kg/an, in timp ce media Europei de Est este de 12,1 kg/an pe cap de locuitor, iar cea a Europei Occidentale este de 19 kg/an.

Pentru sanatatea noastra avem nevoie zilnic de 1 g de calciu, indiferent de sex, varsta sau activitatea desfasurata. Calciul din lapte reprezinta standardul de referinta pentru solubilitatea, absorbtia si disponibilitatea acestuia in organismul uman. O portie de calciu inseamna 300 mg indiferent daca provine dintr-un pahar de lapte dulce, doua iaurturi mici, o cutie de branza proaspata, un ”triunghi” de cascaval sau doua linguri de parmezan ras. In fiecare zi trebuie sa consumam trei portii de calciu, adica DZL (Doza Zilnica de Lactate). Avand in vedere diversitatea de produse in care poate fi transformat laptele, este imposibil sa nu putem gasi un ”lapte” pe gustul nostru, mai ales ca miza este sanatatea!”, explica dr. Mihaela Bilic.

Conform Mihaelei Bilic, beneficiile consumului Dozei Zilnice de Lactate se regasesc nu numai la nivelul sistemului osos si al celui digestiv, ci si in cresterea rezistentei la boli, in scaderea riscului de cancer sau in micsorarea tensiunii arteriale.

Laptele si produsele lactate contin un ansamblu de compusi naturali (minerale, aminoacizi esentiali, bacterii lactice, fosfolipide), a caror valoare biologica si eficienta nu poate fi egalata de niciun alt aliment. Prin aportul de calciu, fosfor si proteine, laptele e alimentul ideal pentru o crestere osoasa optima, fiind produsul de referinta in preventia nutritionala a osteoporozei. Elementele nutritive din lapte ”consolideaza” nu numai oasele, dar si sistemul imunitar, dintii, asigura o digestie optima, reduc tensiunea arteriala si contribuie la mentinerea echilibrului ponderal”, precizeaza dr. Mihaela Bilic.

Campania DZL se desfasoara in perioada mai-decembrie 2012 la nivel national. Pe termen lung, proiectul isi propune informarea unor categorii variate de public despre beneficiile produselor lactate si despre modalitatile optime de consum.

Consideram ca este o responsabilitate a noastra, ca producator in industria lactatelor, sa informam corect si sa educam oamenii cu privire la beneficiile consumului de lapte si produse lactate. Mai ales ca, asa cum arata studiile, consumul de lactate – unele dintre cele mai sanatoase alimente – este foarte scazut in Romania si punem asta pe seama unei educatii insuficiente in ceea ce priveste alimentatia sanatoasa si a pierderii obisnuintei de a consuma lapte si produse lactate. De aceea ne-am gandit sa le vorbim oamenilor despre o Doza Zilnica de Lactate, doza optima si sanatoasa, care nu ar trebui sa lipseasca din mesele noastre de zi cu zi. Ne bucuram foarte mult de suportul specialistului nutritionist dr. Mihaela Bilic in demersul nostru si speram ca aceasta campanie sa fie o actiune pe termen lung, prin care sa reusim sa atingem un public cat mai mare si mai variat”, declara Cristina Miclea, director de marketing Albalact.

     
Tag-uri: consum, lapte, sanatate, Iasi
Urmareste CronicadeIasi pe FACEBOOK!
 
Comentarii (0)  
Comentariul tau:
 

Toate campurile sunt obligatorii