A PHP Error was encountered

Severity: Warning

Message: imagejpeg(): Unable to open '/var/www/ro.cronicadeiasi/public_html/images/tmp/captcha/1714083145.4986.jpg' for writing: No space left on device

Filename: plugins/captcha_pi.php

Line Number: 924

Iasi: Bilantul audientelor publice derulate de Dalkia Termo
ZODIAC LOCAL
Vremea in Iasi

Acum: 3 °C

Vremea in Iasi Astazi:  Max: 6 °C
 Min:  1 °C

Maine:  Max: 6 °C
 Min:  -2 °C

CURS VALUTAR
 

1 = LEI

 

STIRI LOCALE

SOCIAL
21-10-2014, ora 11:31

Iasi: Bilantul audientelor publice derulate de Dalkia Termo

Articol de Cristian Amariei

Dalkia Termo Iasi a organizat, in perioada 2 iulie – 30 septembrie, 7 audiente publice in principalele cartiere ale orasului pentru a veni cat mai aproape de clientii sai, a afla problemele cu care acestia se confrunta in legatura cu furnizarea apei calde si a caldurii, si nu numai.

In urma celor 7 intalniri cu cetatenii orasului la care au participat peste 300 de persoane, au fost centralizate in total 147 de actiuni de intreprins de catre Dalkia, Primaria Iasi si Termo-Service.

Principalele concluzii dupa cele 7 audiente publice din cartiere:

1. Se constata numeroase cazuri in randul reprezentantilor asociatiilor de proprietari de necunoastere a cadrului legislativ in vigoare atat in ceea ce priveste repartizarea costurilor cu incalzirea, cat si alte aspecte legate de traiul in cadrul unui condominiu, reglementate prin Legea 230/2007 de organizare si functionare a asociatiilor de proprietari, si prin Normele metodologice de aplicare a acestei Legi.

Astfel, cele trei regulamente (elaborate de Primaria Iasi cu sprijinul ANRSC – autoritatea nationala de reglementare pentru serviciile publice) care in curand vor fi supuse votului Consiliului Local se vor dovedi extrem de utile, in sensul ca vor clarifica foarte multe aspecte in interesul atat al locatarilor, cat si al reprezentantilor asociatiilor de proprietari (presedinte, comitet executiv, cenzor, administrator):

- Regulamentul privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari

- Regulamentul privind atestarea administratorilor persoane fizice (care prevede, o data la doi ani, un examen de verificare a cunostintelor si a modului de aplicare a legii in exercitarea functiei de administrator)

- Regulamentul privind autorizarea administratorilor persoane juridice (firme de administrare imobile).

In acelasi sens, extrem de importanta va fi comunicarea publica din partea Primariei Iasi, care va anunta permanent pe propriul site internet (cu actualizare periodica):

- lista cu administratorii atestati (date de contact, numar si data eliberare atestat de administrator)

- lista cu administratorii cu atestatul suspendat sau retras (numele, motivul pentru suspendarea/retragerea atestatului, data la care s-a dispus respectiva masura)

- lista cu societatile de administrare imobile autorizate (coordonatele de contact, numarul si data de eliberare a autorizatiei de functionare)

- lista cu societatile de administrare imobile cu autorizatia suspendata sau retrasa (denumirea, motivul pentru suspendarea/retragerea autorizatiei, data la care s-a dispus respectiva masura)

- lista cu sanctiunile date de serviciul de specialitate din cadrul Municipalitatii in urma controalelor derulate la asociatiile de proprietari: data, sanctiunea dispusa, motivul pentru care s-a luat respectiva masura, persoana sau entitatea din cadrul asociatiei care a primit sanctiunea, forma sanctiunii (somatie, amenda, suspendare/retragere atestat/autorizatie etc).

In aceeasi ordine de idei, se constata necesitatea infiintarii cat mai rapide a Centrului de Consiliere a Asociatiilor si a Locatarilor (la PT 9 Cantemir): centrul va fi un instrument esential de comunicare cu cetatenii si de educare a acestora in ceea ce priveste drepturile, dar si obligatiile pe care le au atat presedintii/administratorii de asociatii, cat si locatarii de la bloc. In plus, la acest Centru de Consiliere ar putea fi invitati sa-si impartaseasca experienta unii presedinti si administratori de asociatii care fac o munca impecabila de ani de zile, dedicata in totalitate locatarilor pe care ii reprezinta. Acestia pot constitui un exemplu pozitiv si cat se poate de concret pentru cei care sunt interesati de activitatea de coordonare sau administrare a unei asociatii.

Toate aceste elemente vor fi foarte utile locatarilor si asociatiilor si vor contribui la evitarea unor situatii delicate la care se ajunge de multe ori din cauza lipsei informatiilor sau a accesului dificil la acestea.

2. Exista probleme in condominii la retelele interioare de energie termica si de apa rece si canalizare (avarii, conducte obturate, nefunctionale) din cauza vechimii acestora, instalatiile datand din perioada constructiei blocurilor, nefiind inlocuite vreodata.

Solutia consta in informarea corecta si completa a tuturor locatarilor, de catre reprezentantii asociatiilor de proprietari, asupra prevederilor legale in ceea ce priveste obligatia pe care o au cu totii pentru intretinerea echipamentelor si instalatiilor comune din bloc (cf. dispozitiilor art. 34 (1) din Legea nr. 230/ 2007 a asociatiilor de proprietari, care mentioneaza: administrarea, intretinerea, investitiile si reparatiile asupra proprietatii comune sunt in sarcina asociatiei de proprietari.)

3. Se observa multe probleme in cadrul asociatiilor in ceea ce priveste recuperarerea de catre reprezentantii acestora a sumelor restante de la locatarii rau-platnici. De multe ori, datoriile acumulate de acestia nu sunt din cauza problemelor financiare, ci a relei-credinte, iar etapele ce trebuie parcurse de asociatii pentru recuperarea acestor sume sunt de cele mai multe ori greoaie si de durata. O flexibilitate legislativa sporita ar oferi asociatiilor instrumentele juridice de care au nevoie in asa fel incat locatarii bun-platnici sa nu aiba de suferit din cauza vecinilor mai putin corecti.

In aceeasi ordine de idei, Dalkia intreprinde o serie de actiuni in vederea informarii clientilor cu privire la valoarea debitelor neachitate cu care acestia figureaza in evidenta Operatorului, in scopul prevenirii situatiilor in care locatarii nu sunt la curent cu sumele datorate de asociatie la plata energiei termice. Din acest motiv, societatea este in imposibilitatea pornirii incalzirii, in conditiile in care presedintii acestor asociatii refuza chemarea la dialog, ce are ca obiectiv semnarea unui protocol de plata esalonata a datoriilor in asa fel incat sa se poata porni caldura in blocurile respective. „Echipa Dalkia incheie audientele publice din cartiere multumindu-le tuturor celor care i-au fost alaturi in acest demers si cu doua angajamente ferme: De a finaliza pana la mijlocul lunii noiembrie 2014 toate actiunile programate pentru solutionarea sesizarilor primite in cadrul audientelor ce tin de societatea noastra. Şi de a reveni la Centrele de Informare a Cetatenilor incepand cu primavara anului 2015, pentru a continua aceste intalniri extrem de utile in dialogul permanent pe care il avem cu iesenii”, a declarat Ana-Maria Icatoiu, director comercial al Dalkia Termo.

Foto: curierul-iasi.ro

     
Tag-uri: iasi, dalkia, audiente, bilant
Urmareste CronicadeIasi pe FACEBOOK!
 
Comentarii (0)  
Comentariul tau:
 

Toate campurile sunt obligatorii