A PHP Error was encountered

Severity: Warning

Message: imagejpeg(): Unable to open '/var/www/ro.cronicadeiasi/public_html/images/tmp/captcha/1714080300.9725.jpg' for writing: No space left on device

Filename: plugins/captcha_pi.php

Line Number: 924

Aniversare. Autostrada Iasi Tg Mures implineste zece ani de studii de fezabilitate
ZODIAC LOCAL
Vremea in Iasi

Acum: 3 °C

Vremea in Iasi Astazi:  Max: 6 °C
 Min:  1 °C

Maine:  Max: 6 °C
 Min:  -2 °C

CURS VALUTAR
 

1 = LEI

 

STIRI LOCALE

SOCIAL
05-10-2016, ora 10:45

Aniversare. Autostrada Iasi Tg Mures implineste zece ani de studii de fezabilitate

Articol de Madalina Irimia
Zece ani de studii si zeci de milioane de euro cheltuiti pe studii de fezabilitate ce stau prafuite in sertare. Astfel poate fi descrisa istoria autostrazii Iasi Targu Mures, proiect despre care acum ministrul Transporturilor, Sorin Buse, anunta ca va fi inceput cat de curand.

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a reluat contractul de realizare a studiul de fezabilitate pentru autostrada Tg Mures Iasi, sectiunea Tg Mures Ditrau (judetul Harghita) si va scoate la licitatie studiile de fezabilitate pentru alte doua sectiuni ale autostrazii, anume Ditrau – Tg Neamt si Tg Neamt – Iasi -Pascani. Anuntul a fost facut luni de catre ministrul Transporturilor, Sorin Buse, la emisiunea online ”de vorba cu ministrul tau”, organizata de Ministerul pentru Consultare Publica si Dialog Civic.

”Tg Neamt - Iasi -Ungheni va fi scos la licitatie pe 1 noiembrie. Portiunea Ditrau - Tg Neamt urmeaza sa fie scoasa la licitatie tot pe 1 noiembrie. Cealalta portiune, intre Tg Mures si Ditrau la care contractul era suspendat pentru ca nu erau fonduri, a fost anulata suspendarea. Acum exista fonduri. Exista un contract pentru studiul de fezabilitate la tot acest segment intre Tg Mures si Ditrau”, a spus Buse.

Potrivit Master Planului General Transporturi (MPGT) lucrarile la sectiunile Tg Mures-Ditrau si Ditrau-Tg Neamt urmeaza sa inceapa de abia in urmatorul exercitiu financiar al UE, anume 2021. Pentru actualul exercitiu este planificata doar inceperea lucrarilor la sectiunea Tg.Neamt – Iasi- Pascani (2016-2019).

Studii inutile

Oricat de promitator este anuntul si oricat de mult are nevoie Romania de o autostrada de legatura intre Moldova si Transilvania, spusele ministrului denota o totala lipsa de strategie si directie la Ministerul Transporturilor. Anul trecut, contractul mentionat de ministru, cifra la sase milioane euro, semnat cu firmele Consitrans si Search Corporation pentru reactualizarea SF Tg Mures Ditrau, a fost suspendat tocmai pentru ca ar fi urmat sa se scurga cinci ani intre momentul la care SF ar fi fost definitivat si cel la care lucrarile ar incepe, perioada considerata indelungata. Acum Ministerul Transporturilor revine asupra deciziei.

Termenul de valabilitate al unui SF de drumuri este de cel mult doi ani. Dupa trecerea celor doi ani SF isi pierde relevanta. Se schimba datele de trafic rutier pentru proiectul respectiv, se schimba legislatia in domeniul protectiei mediului sau constructiilor, apar noi retele de utilitati sau locuinte in regiunea respectiva. Traseul propus prin SF ajunge sa nu mai fie de actualitate.

Intr-un document intrat in vara anului trecut in posesia Digi24, conducerea CNADNR confirma faptul ca autostrada Targu Mures - Ditrau e un proiect ce va fi inceput/revizuit in 2021, iar lucrarile vor incepe abia in 2022/2023. De aceea la 15 iulie 2015 s-a decis suspendarea contractului.

„Faptul ca se incepe o fezabilitate pentru un proiect a carei executie e trecuta in Master Plan in 2020 este un caz flagrant, pentru care premierul ar trebui sa intervina imediat”, acuza, inainte de suspendarea contractului, fostul ministru al Transporturilor, Alexandru Nazare.

„Ele au o durata doar de doi ani. Nu este problema legii. Este problema ta, ca tu lansezi proiectele in mod inutil, stiind ca nu poti sa le realizezi”, spunea Alin Goga, director de investitii DRDP Craiova.

Mai mult nu este clar daca banii necesari realizarii autostrazii exista cu adevarat. Sectorul Tg Neamt Iasi Ungheni care va fi facut in perioada 2016-2019 figureaza pe o asa zisa lista ”lunga”, de fapt o extensie al unei liste principale pe care sunt proiecte ce vor fi implementate doar daca CE – Comisia Europeana ne va aproba o depasire a deficitului bugetar de 0,5% din PIB.

Istoria zbuciumata a proiectului Tg Mures - Iasi

Mai 2007 – Este publicat anuntul de participare pentru licitatia "Elaborare Studiu de Prefezabilitate pentru autostrada Targu Mures - Iasi - Sculeni"

Iulie 2007 – Contractul "Elaborare Studiu de Prefezabilitate pentru autostrada Targu Mures - Iasi - Sculeni", este atribuit firmei Iptana.

Septembrie 2009 - CNADNR scoate la licitatie realizarea SF pentru intreaga autostrada Targu - Mures - Iasi, impartita pe trei loturi.

Februarie 2010 - Pentru segmentul Targu Neamt - Ungheni, studiul de fezabilitate a fost contractat, in urma licitatiei, firmei spaniole Inocsa Ingenieria. Suma platita 3,1 milioane lei.

Februarie 2010 – Apare anuntul de atribuire prin care firma SC Search Corporation SRL va intocmi studiul de fezabilitate pentru autostrada Tg. Mures - Ditrau. Alti 3,2 milioane lei sunt angajati. Totodata, este atribuit si contractul pentru revizuire SF Ditrau -Targu Neamt catre Iptana. Valoarea este de 3,8 milioane lei.

Februarie 2011 – SF Ungheni - Iasi - Targu Mures este finalizat si depus la Oficiul de Cadastru si Publicitate Imobiliara (OCPI) pentru avizarea coridorului de expropieri a terenurilor si cladirilor.

Iulie 2012 - Ministerul Transporturilor elaboreaza indicatorii tehnico economici pentru proiectul autostrazii Targu Mures-Iasi. Costul priectului este estimat la circa 8,9 miliarde de euro, fata de cei 6,14 miliarde ce apareau in primul SF.

Ianuarie 2013 - Premierul Ponta il mandateaza pe ministrul Transporturilor, liberalul Relu Fenechiu, sa se ocupe de autostrada Iasi - Tg. Mures.

Iunie 2014 - Compania de Autostrazi, aflata neoficial in subordinea lui Dan Sova, ministru la Transporturi la acel moment, scoate la licitatie realizarea SF-ului pe cele trei sectoare ale autostrazii: Tg Mures - Ditrau, Ditrau - Tg. Neamt si Tg. Neamt - Iasi - Ungheni. Costul estimat, intre 22,92 si 27,11 milioane de euro.

Februarie 2015 - Sunt deschise ofertele depuse in cadrul licitatiilor de reactualizare a unor SF. Ofertele pentru doua din cele trei loturi sunt anulate integral considerandu-se ca nu erau conforme. Ramane in picioare oferta firmelor Consitrans-Search Corporation pentru Tg Mures-Ditrau insa contractul se suspenda in vara anului trecut considerandu-se ca trebuie facut mai aproape de momentul inceperii lucrarilor.

Sursa: digi24.ro
     
Urmareste CronicadeIasi pe FACEBOOK!
 
Comentarii (5)  
Jasonicoca,  02.08.2017 01:44

ecj0h1lpkkyyu7ynd8 baidu 2zckljc3wpaqhcai6e

   
johhnyFox,  12.07.2017 22:30

cqow49rxpoqdw5gljx google google ifjsv6q7an760kzx2m

   
johhnyFox,  11.07.2017 20:58

f2ytcemuvz3hcjv51m google google a4nd9s0b8371lqxnm0

   
JerryKah,  03.07.2017 06:17

s0h5q6ho5ijdwtedlc google google g8qbgtnpoc75pghxjw

   
CharlesLof,  27.06.2017 19:26

wh0cd569942 Buy Prednisolone Online cephalexin abilify

   
Comentariul tau:
 

Toate campurile sunt obligatorii